Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 08:43 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

computeren vil ikke starte korrect

min computer starter op kun med en meget sort skærm og meget svagt kan jeg se at der står noget "inde bag ved", nogen gange når jeg starter op giver den mig skrivebordet i et sekundt og bliver så sort igen, der har været problemer siden jeg installerede internet explore 9, men det har jeg afinstalleret igen men fejlen bliver der

mvh Linda
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 08:49 #1
Du må være mere nøjagtig hvilken Pc.? Bærbar/Stationær?
Vista eller Win7?
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 08:54 #2
Det er en Toshiba satelite bærbar med med windows vista
Avatar billede Calvert Nybegynder
28. august 2011 - 08:57 #3
Ud fra din beskrivelse er det en bærbar computer.

Jeg er 99% sikker på det er inverter i bærbaren. Inverten er en enhed som som forstærker lyset op til skærmen. Jeg har skiftet inverter i flere bærbare med samme problem. Hvis bærbaren er inden for garantien send den til reperation ellers søg på nettet efter en inverter til din bærbar og få en teknikker til at skifte den på bærbaren.

Mvh.
Calvert
Avatar billede Calvert Nybegynder
28. august 2011 - 08:58 #4
Kan så se du svarede imens jeg skrev :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 08:59 #5
Jeg kan umiddelbar se 2 muligheder 1.Du har mistet baglyset på din skærm! 2. du har fået skruet ned for lyset med Fn og en af F tasterne?.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 09:10 #6
Det er ikke lyset jeg er kommet til at skrue ned for...har tjekket det...jeg kan nogen gange provokere den til at tænde ved at prøve at starte den mange gange og kan så bruge den men når den så har været i dvale har jeg problemet igen...passer det på at det er inverten
Avatar billede Calvert Nybegynder
28. august 2011 - 09:22 #7
Det typiske ved en defekt inverter er at baggrundsbelysningen er ekstremt lav. man skal se meget godt efter for at se at der faktisk er billede på skærmen, og som du selv skriver kan man sommetider under opstart se en næsten normal skærm.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 09:45 #8
ok skal lige have det skåret helt ud...når jeg endelig får den til at starte kan jeg bruge den helt normalt i lang tid men når den så har været i dvale kan den ikke igen....er det også den der invert
Avatar billede Calvert Nybegynder
28. august 2011 - 09:55 #9
Fik ikke lige fat at den godt ville start normalt men ikke efter dvale.

Jeg er ikke sikker på at det er inverteren i det tilfælde, men vil ikke udelukke det.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 10:06 #10
ja i dvale eller slukket, hver gang den bare skal tændes så skal jeg kæmpe en brav kamp for at få den igang igen
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 10:09 #11
Calvert Nej men ved at du har lagt et svar har du muligvis forhindret at der kommer en rigtig løsning! når andre ser at der er en gul markering kan de fejlagtigt tro at der ventes på accept.:-(
Svar (til løsninger og pointgivning)
28. august 2011 - 10:16 #12
BackLight (næsten) DØD!!!
Specielt når den allerede en meget svag/sort under BIOS/POST opstart...
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 10:16 #13
skal jeg så oprette spørgsmålet igen eller
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 10:30 #14
Som jeg skrev i #1 er det sikkert Backlight idet du selv har udelukket Fn tasten jeg ved ikke om du selv kan skifte det eller har en i din omgangskreds der kan? ellers må du på værksted.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 10:40 #15
Hvis du i din omgangskres har en fingernem person eller selv kan er der vejledninger på You Tube http://www.youtube.com/watch?v=UT2GFVem_9U
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 12:21 #16
tusinde tak det prøver jeg i første omgang ellers skriver jeg igen ;-D
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 12:21 #17
skriver du lige et svar
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 12:32 #18
Nu er der jo ingen der aner hvem der skal skrive et svar?
hvis du mener mig så skriv selv et jeg samler ikke poient. :-)
Avatar billede Calvert Nybegynder
28. august 2011 - 15:35 #19
Som du kan se i den video er det Backlite = Inverter.

Prøv at sæt en ekstern skærm til, hvis dette virker er det næsten sikkert det er inverteren.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 19:26 #20
hvor køber jeg sådan en inverter og er den dyr
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2011 - 21:01 #21
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
28. august 2011 - 21:35 #22
takker mange gange
Avatar billede Calvert Nybegynder
29. august 2011 - 16:59 #23
Søg på nettet efter en inverter til din model og køb den. Få så en tekniker som har forstand på at skille en bærbar ad til at udskifte den.

Nok den bedsteløsning