Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 19:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Keyboard indstilling

Hej eksperter.
undskyld på forhånd for min mangel på store bogstaver men dette er en del af mit problem.
min shiftknap opfører sig højst besynderligt.
Tidligere i dag besluttede jeg mig for at mit keyboard trængte til en klud, jeg skulle nok have overvejet at gøre dette med en slukket computer men ak.

efter jeg havde gjort mit keyboard rent satte jeg mig for at spille for hurtigt at finde ud af min shiftknap virkede sært.
Jeg er ikke længere i stand til at skrive et kolon, semikolon, et stort m, q, w, e, r, u, i, o, p, z, x, c eller v. resten af bogstaverne kan godt skrives med stort.
udover dette kan mit tastatur ikke registrerer når jeg trykker på mere end 1 knap af gangen når jeg holder en af ovenstående knapper nede (trykker w for at gå fremad i spil, men så virker nogle keybinds jeg bruger ikke, f.eks w(fremad)+shift+½. uden w virker shift ½ (§))

Jeg ved min shift knap virker som almindeligt da jeg trods alt kan skrive alle andre tegn og en del bogstaver med stort.
Jeg har prøvet en del ting for at fikse mit problem, skifte sproglayout, systemgendannelse og gendanne indstillinger i setpoint. Alt har desværre været forgæves.

Jeg er lidt på bar bund nu, har prøvet at søge efter andre med dette problem på google og nogen beskriver at de er i lignende problemer efter at have "leget" med deres FN knap.
Da jeg nådesløst har vredet en klud over mit tastatur virker dette da som en fornuftig forklaring men jeg har faktisk ingen ide om hvad den knap overhovedet gør til at starte med, eller hvilke tryk kombinationer der kan ændre på noget.

Jeg underskylder for den lidt indviklede opsætning jeg har forklaret her men det er den bedste måde jeg kan forklare det på.

Jeg håber i vil kunne hjælpe mig.
mvh Daniel
Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 19:07 #1
Åh ja glemte lige at nævne hvad jeg bruger af setup.
mit keyboard er et logitech wave.
Jeg bruger win7 ulti edition

Hvis i har brug for flere info om min computer kan i blot spørge, jeg tvivler dog på det er andet end en opsætning jeg ikke kan ændre tilbage.
27. august 2011 - 19:10 #2
Bærbar eller stationær med 'løst' tastatur ?
Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 19:16 #3
Sad lige og rodede lidt rundt med mine knapper og fandt netop ud af jeg godt kan skrive : hvis jeg bruger min venstre shift, jeg kan også skrive et stort MZXCVNM med venstre shift. Kan dog stadig ikke skrive store bogstaver fra den øverste bogstav linie med nogen af shift knapperne. Meget sært, og irriterende da jeg kun bruger min højre shift når jeg skriver.
Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 19:17 #4
Til Karise_larry.
Det er en stationær.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2011 - 19:29 #5
Du skulle måske prøve at tørre det forsigtigt med en hårtørrer, for at få fordampet vandet igen.
Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 19:56 #6
Det er ca 10 timer siden jeg vaskede mit keyboard så der burde ikke kunne være mere vand.
Desuden virker alle knapperne, det er kun nogen bestemte kombinationer der ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 20:11 #7
Tjek evt om du har kommet til at slå nogle handikap indstillinger til i windows. Man kan godt komme til at aktivere dem hvis man trykker shift flere gange eller holder den nede i længere tid.

Du burde kunne hvilke indstillinger du har dem sat til i kontrol panelet, og så slå dem fra hvis de er aktiveret:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Make-the-keyboard-easier-to-use
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 20:24 #8
Dette link kunne også tyde på der er en knap der har sat sig fast (Play/Pause)
http://forums.logitech.com/t5/Keyboard-Hardware/Problem-with-shift-keys/td-p/81282/page/2
(kommentaren fra LucasT1533)
Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 21:32 #9
Tolamaps det var et rigtig godt fund.
Min Play/pause knap sad netop fast.
Tusind tak for hjælpen, hvis du kan smide et svar så du kan få dine velfortjente point :)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 22:23 #10
Sjovt du skulle have det samme problem. Men glad for du fik det løst. Jeg har ikke noget at bruge pointene til, så giv dem til dig selv eller en anden.
Avatar billede grandslam Nybegynder
27. august 2011 - 22:38 #11
Okay tusind tak for hjælpen endnu en gang :)