Avatar billede Annez_H Nybegynder
27. august 2011 - 01:34 Der er 2 kommentarer

Felt viser værdi, men skal valideres for at kunne anvendes

Jeg har flere gange stødt på et problem i forbindelse med bearbejdning af data.

Jeg har til tider en rækker forecasts, som jeg får tilsendt af vores kunder, hvor jeg ønsker at krydsreferere deres varenumre med vores. Da jeg fra vores system kan trække deres samt vores vil jeg blot i det tilsendte have tilføjet vores varenummer ved hjælp af "lopslag".

Deres varenumre vises rigtigt, men før jeg kan anvende det til opslag skal jeg nogle gange manuelt trykke F2 og enter før den læser varenummeret rigtigt. Ved flere hundrede eller tusinder af varenumre er dette rimeligt tidskrævende. Kan dette gøres automatisk ved hjælp af en formatering eller andet?

Jeg har prøvet alt uden held.
Avatar billede finb Ekspert
27. august 2011 - 10:24 #1
Hvordan er kundens varenr. opbygget ?
Vis et eksempel !
Er syntax, længde, o.a. altid ens ?
Avatar billede Annez_H Nybegynder
27. august 2011 - 22:42 #2
62043
61851
61850
60260

Ovenstående er 5 eksempler. I dette tilfælde er det blot værdien (varenummeret som varierer) - længden er den samme...