Avatar billede HaaGeCe Nybegynder
26. august 2011 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af beskadiget billede

Hej. Jeg har lige oprettet mig her på siden, fordi jeg har et problem, så jeg kender ikke så meget til pointsystemerne og sådan noget.

Jeg sad i dag og kiggede feriebilleder igennem. Jeg havde taget SD-kortet ud af kameraet og puttet det i en ekstern SD-kortlæser, hvorfra jeg åbnede billederne med Windows Fotofremviser (jeg bruger Windows 7). På et tidspunkt roterer jeg et billede, hvorefter der står "Gemmer" midt på skærmen. Jeg kigger på det nu roterede billede og går videre til det næste billede. Den siger nu, at programmet ikke svarer. Jeg forlader computeren i et par minutter, og da jeg kommer tilbage står der, at Windows Fotofremviser ikke kan vise billedet. Det gælder udelukkende det billede, jeg roterede.

Jeg har prøvet at åbne det med flere forskellige programmer, men selvfølgelig uden held.

Er det på nogen måde muligt at få billedet vist igen?
26. august 2011 - 21:06 #1
Velkommen til E. ...

Aktivér visning af [Skjulte][System] filer - så dukker den op. Og der kan du så i filen's [Egenskaber] ændre til "ikke" skjult...

Der er en tilsyneladende BUG i WIN7's Fotofremviser / Rotér funktion - er set en del gang nu...
Avatar billede HaaGeCe Nybegynder
26. august 2011 - 21:58 #2
Jeg ved ikke, om jeg har misforstået dit svar.

Billedet er ikke skjult. Jeg kan sagtens gå ind og åbne filen - billedet kan bare ikke blive vist.
26. august 2011 - 22:13 #3
... Hmmm... Copy filen/billeder til et passende sted på din PC og så derfra ???

Er/var memorykortet HELT fyldt ?
Evt. Skrivebeskyttet ?

---

PS: Jeg kan generelt IKKE anbefale at man "redigere"/"rotere" et billed direke fra MemoryKortet, det kan sansynligvis så ikke ses igen af dit Kamera - sådan er det hos mig...
Copy alle billeder over på PC og  derfra "slette"/"redigere"/"rotere"/"Crop"/...
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 23:12 #4
Et program jeg tidligere har haft held med til at genskabe billedfiler, TestDisk & PhotoRec, selv når memorykortet var blevet reformateret:
http://www.cgsecurity.org/
Interfacet er ikke det bedste, men du kan sikkert finde hjælp på deres wiki.
Avatar billede HaaGeCe Nybegynder
27. august 2011 - 10:54 #5
Nå, jeg har fået ordnet det nu. Jeg brugte bare det program, der hedder PhotoRescue. Men tak for svarene.
27. august 2011 - 11:06 #6
... fandt du så ud af hvad pointen / problemet var ???
Avatar billede HaaGeCe Nybegynder
27. august 2011 - 12:17 #7
Der må være gået et eller andet galt, da jeg roterede billedet. Mere kan jeg ikke sige. Men nu ved jeg da i hvert fald til en anden gang, at jeg ikke skal redigere billeder uden at kopiere dem over på computeren først, hoho.