Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
25. august 2011 - 16:29 Der er 10 kommentarer

Ekstern Harddisk

Hej
Jeg har købt mig en Ekstern Harddisk,
jeg har lagt nogle film over på den.
jeg har angivet filmene eksempel.avi, og så med VLC medie player.
men mit problem er at jeg har sat min Ekstern til mit tv, fordi jeg ville se en film, men filmen kommer ikke på tvet der ligger kun lidt billeder

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2011 - 17:09 #1
Har du bare tilsluttet via USB og så regnet med at det ville virke?
Du skal lige have noget der kan afspille film. Et bud kunne være http://www.pcworld.dk/art/112110
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
25. august 2011 - 17:14 #2
Ja, jeg havde regnet med at når jeg tog min Ekstern og sluttede den til mit tv via. usb, så kommer der jo hvor man kan se alle ens ting på ekstern også, også valgte jeg mappen hvor filmen lå i, men filen er der ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2011 - 17:17 #3
Sådan fungerer det ikke.
Billeder understøttes via USB, men skal du se film skal du bruge noget a la den WD TV Live Hub jeg linker til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. august 2011 - 17:17 #4
Siden dit tv kan se billeder, kan det givetvis afspille visse former for mediefiler.

Men der er altså meget stor begrænsning for, hvilke typer filer den kan afspille.

Hvilket TV er det? - så kan vi jo slå det op i specifikationerne...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. august 2011 - 17:18 #5
John - mit TV kan sagtens afspille videofiler... - men som sagt ikke alle typer... - derfor har jeg netop også anskaffet en medieboks der kan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2011 - 17:24 #6
#5 netop. Det er også det jeg skriver han skal gøre :)
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
25. august 2011 - 17:28 #7
Mit tv er et Medion
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. august 2011 - 17:35 #8
Vi skal skam også bruge modelnummeret - Medion har lavet over 50 forskellige TV...

John - vi kunne jo lige så godt finde ud af hvilke filformater TV´et kan afspille - eks. .MKV

Det er noget mere elegant at klare sig med de ting man har, fremfor at smutte i byen og købe ny dimser, hver gang der er en udfordring... (indrømmet - det er det jeg selv gør ;-)
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
25. august 2011 - 17:40 #9
Medion MD 30158 DK-A LCD Tv 32''
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. august 2011 - 19:50 #10
Tror vi må bedrøve dig.

Et opslag på Medions forskellige sider, giver ingen former for specifikationer... - men trods alt et andet modelnummer, nemlig E15003

Søger man det frem, kommer der bl.a. denne side: http://www.ezz.dk/740345-aldis-nye-tilbud-medion-life

Skal man tro de listede specifikationer kan det udelukkende dekode JPG og MP3 filer.

Baseret på pris og årgang lyder det rimeligt - at de kunne afspille videofiler kom nogenlunde samtidig, men kun på langt dyrere apparater - eks. mit eget, der ligeledes i 2009 stod til over kr. 10000. Jeg ledte specifikt efter et TV med egenskaberne, og fandt ikke i de billigere.

Men som sagt har jeg så også senere konkluderet, at dets egenskaber til at afspille filer, var for få, og derfor har jeg anskaffet mig en mediecenterboks med 2TB harddisk - den kan afspille DVD-ISO filer, så jeg ikke er nødt til at konvertere dem. Det kunne også være en løsning for dig - eks. den boks John linker til. Den mener jeg dog ikke kan afspile ISO filer - men det kan andre af WD´s bokse, ligesom Boxee Box og A.C.Ryan boksene kan. Her er det igen et spørgsmål om pris kontra hvad den skal kunne.