Avatar billede topceres Nybegynder
25. august 2011 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

browser kan ikke vise specifik http adresse, computer kan godt pinge og trace route til den...?

Et meget specifikt og underligt problem: indtil et givent tidspunkt kunne jeg via min(e) computere og andre mobile enheder gå på et website (www.imall.dk, ikke hemmeligt ;-)

Pludselig, som jeg sidder og uploader noget til sitet, kan jeg ikke længere browse det (en uge siden og har ikke ændret sig). Jeg kan pinge sitet og jeg kan med success tracert til det.

Hvordan kan det lade sig gøre? Fordi ping og tracert ikke bruger http protokollen eller? Hvor søren kan blokeringen ligge (kan ikke forestille mig det er hos min ISP, har prøvet fra andet sted med samme forbindelsestype og samme ISP uden problemer) ... og webhost firmaet forsikrer (det er her jeg er lidt tvivlsom?) at min IP ikke er black eller graylisted...
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
25. august 2011 - 13:42 #1
Har du prøvet af lave en DNS flush

Gå i start og kør, skriv cmd og enter

Skriv ipconfig /flushdns

Se om det hjælper
Avatar billede topceres Nybegynder
25. august 2011 - 13:50 #2
Mange tak for forslaget ...

Yes, det har jeg (desværre) prøvet - no luck (i øvrigt er det på alle enheder bag min IP adresse, ikke bare en enkelt computer...). Har også redigeret hosts filen på een af computerne med IP adresse til det aktuelle site, genstartet, still no luck...
Avatar billede topceres Nybegynder
24. oktober 2011 - 06:55 #3
Lukker. Går I sig selv efter nogen tid...