Avatar billede mitzie Nybegynder
25. august 2011 - 09:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billedestyring af facebook synes godt om knap

Hej Eksperter,

jeg har indsat en "synes godt om" facebook knap på en af mine sider på min hjemmeside. Men når man klikker på den, viser den et billede af min menu knap inde på facebook. Jeg vil gerne ha´ det er et andet billede, som bliver vist, hvordan gør jeg det?

Håber i kan hjælpe mig.

I kan se knappen på min side her:
http://mitzieloland.dk/blog/have_tulipaner

Venlig hilsen
Mitzie
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. august 2011 - 10:18 #1
Hvad er problemet? jeg har prøvet at trykke på den og så er Like din side inde på min Wall.:-)
Avatar billede mitzie Nybegynder
25. august 2011 - 10:25 #2
Hej poko1,

problemet er at der visee et billede af min menu knap inde på facebook wall siden. Jeg vil gerne ha´ det er et billede af blomster billedet på min hjemmeside inde på facebook, når man klikker på like knappen.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
25. august 2011 - 11:02 #3
Hej mitzie.

Du skal kunne ændre i koden for din hjemmeside. Jeg ved ikke om det er dig der har lavet den.

I din kode skal du i din <head></head> tilføje denne linje:

<meta property="og:image" content="http://mitzieloland.dk/blog/have_tulipaner/lyserode_tulipaner.jpg" />

Det burde virke. Dog skal du nok vente 24 timer før der måske vil ske noget.

Svaret er, at Facebook "crawler" de hjemmesider der bruge Like button ligesom Google gør. Altså så kigger Facebooks "crawler" efter det her tag. og ellers tager den vidst nok det første billede der findes på siden. Og det passer jo meget godt med din menu knap.

Håber det vil hjælpe dig :)
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
25. august 2011 - 11:04 #4
<meta property="og:image" content="http://mitzieloland.dk/blog/have_tulipaner/lyserode_tulipaner.jpg" />

Såden her skal linket være
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
25. august 2011 - 11:05 #5
Det var da utroligt. Jeg er godt nok træt af den der url funktion de har lavet her på www.ekspert.dk.

Jeg sender dig en PB, så finder vi ud af det :-)
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
25. august 2011 - 11:07 #6
Desuden burde du lige lukke alle din åbne spørgsmål.

Folk gider ikke hjælpe dig, hvis de kan se du har mange åbne spørgsmål.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
30. august 2011 - 15:44 #7
Jeg smider lige et svar her :)