Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 18:29 Der er 17 kommentarer

Kan ikke få skruet heatsink på?

Hej folkens

Har nu haft bøvl med min pc i lang tid, og nu modtog jeg endelig mine nye RAM samt bundkort i dag.

Når jeg nåede til at skulle få isat processoren samt heatsink, kunne jeg ikke få sat heatsink'en fast, og tror det kan skyldes, at der ikke sidder nogle skruer på i forvejen samt en plade under bundkort,  som på mit gamle. Jeg er ikke helt sikker på dette, men vil gerne lige høre om i tror det kan være derfor, og hvad jeg evt. kan gøre?? :)

tak på forhånd
Avatar billede Andyboy Nybegynder
24. august 2011 - 18:31 #1
Er det ikke bare at tage pladen fra det gamle bundkort?
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 18:33 #2
Har du en specifik måde hvorpå man kan gøre dette? Der er ingen skruer som det kan tages af med, og det er limet godt fast :)
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2011 - 18:34 #3
pladen bag på dit gamle bundkort skal du have over på det nye, den plade følger med heatzinken, ud over det, så skal heatzink værre samme størrelse som bundkort understøtter, altså fx socket 1155/56 el 1366 (eksempel)
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 18:36 #4
Super, så fik vi det på plads. Kan du forklare mig hvordan den skal tages af? Det vvirker ikke til at være helt let :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2011 - 18:45 #5
Hvilken Processor er der tale om? og hvilken havde du før?
hvis det er en sokkel LGA**** er der ingen ramme på bundkortet.
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 18:51 #6
Det er en Intel Q9300 (Intel Core 2 Quad socket) - alle dele fra det gamle bliver smidt over på det nye :)
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2011 - 19:04 #7
Fordi der er en slags lim/tape mellem pladen og bundkort... det skal du helst have med pladen over til det nye bundkort :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2011 - 19:04 #8
Hvis du har en original blæser som på denne side
http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_q9300/
skal der kun være 4 huller hvor de 4 tappe i hjørnerne trykkes ned der efter trykkes den kvartcirklede pal ned og drejes
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 19:08 #9
Okay - skal lige finde ud af hvordan jeg gør, i første omgang :)
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 19:12 #10
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2011 - 19:55 #11
Skal den ikke sættes i disse 4 huller og skruerne drejes en ½ omgang?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64487/
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 20:27 #12
Jeps, det skulle jeg også mene, og har prøvet at skrue løs i lang tid, men det er også svært at se om alle sidder rigtigt.. Hvad mener du btw med en ½ omgang?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2011 - 20:34 #13
Jeg mener at de skal trykkes ned med fjederen og så drejes når klumpen er kommet igennem den sidder exentrisk
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 20:40 #14
Jeg prøver lige igen så.. :)
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 20:51 #15
Har igen prøvet, uden held. Er du sikker på pladen ikke skal over på det nye bundkort også, da jeg umiddelbart ikke kan se hvordan skruen ellers skal sidde fast :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2011 - 21:19 #16
Hvis det ikke er sådan så kender jeg det ikke!
http://gratisupload.dk/vis_billede/64492/
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
24. august 2011 - 21:22 #17
Det er næsten sådan, bortset fra at der ikke er det i bunden af skruen så det kan sidde fast. Må se om jeg kan få pladen af det gamle bundkort og over i denne her...