Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 12:56 Der er 1 kommentar

problem med homeplug Zyxel pla-407

Jeg har købt mig pla-407 kit for at slippe for at trække netkabel hele vejen gennem huset fra Yousee-modem til Yousee-HDboksen.
De 2 homeplugs lyser grønt som de skal og har åbenbart ingen problemer med at finde hinanden gennem elkablerne. MEN mit Netgear-modem fra Yousee lyser rødt ud for den ethernet-port (hvis det hedder det) hvor homepluggen er tilsluttet.
Så vidt jeg kan læse i den lidt halvdårlige guide fra Zyxel, har jeg sat det rigtigt op.
Beklager hvis problemet er lidt dårligt formuleret, men jeg er bestemt ikke nogen "IT-haj". Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
24. august 2011 - 14:41 #1
Når du nu har valgt at købe et produkt som Zyxel kan du jo også lige så godt få noget ud af den service de giver med. Se : http://zyxel.dk/web/support_category.php?ProgramNo=PRG2008006#PhonesupportII

Du har både gratis telefon & email support fra Zyxel til visse typer spørgsmål. I sidste ende må de vel være de bedste til at svare på det :o)

Din homeplug ryger under service kategori Level 1, hvor du kan få support til ting som :

ZyXEL offers free support to all users according to features described in the Quick Start Guide (QSG). Support for features outside the QSG is offered on a fee basis.

What is covered by Quick Start Guide (QSG) support:

Connecting the hardware
ZyXEL Support helps with connecting the hardware to the customers Internet connection and computer.

Accessing the Web Configurator
ZyXEL Support helps with accessing the Web Configurator in the ZyXEL device. This includes setting IP address on a wired computer to either fixed or dynamic IP address depending on product. All configuration of the ZyXEL device is done in a Web Configurator interface, which is an easy to use graphical user interface (GUI).

Configuring the ZyXEL device with the Wizard setup
The Web Configurator interface is divided into two setup procedures, the Wizard setup and the Advanced setup. ZyXEL Support helps with configuring the ZyXEL device through the wizard setup, where all standard configuration of Internet access, Local Area Network (LAN) access, Wireless Local Area Network* (WLAN) access and Voice over IP* (VoIP) access is configured.
ZyXEL Support helps customer through the Wizard setup. After completing the Wizard setup the ZyXEL device will have correct configuration of all primary features in the device.

Configuring wireless setup on PC
ZyXEL Support helps with connecting one computer to the ZyXEL device according to the setup configured with the Wizard setup.