Avatar billede jfp001 Nybegynder
22. august 2011 - 18:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Email med Google Apps

Har nu læst alt hvad jeg kan finde, uden at løse mit problem. Håber nogen her kan hjælpe.
Jeg har oprettet en GoogleApps konto med mit eget domæne.Jeg vil bruge Gmail med mit eget domæne
Jeg har opså verificeret domænet vha .txt indsat på GratisDNS.
MEN
Google bliver ved (nu over 3 dage) med at sige "We are verifying your domain ownership. This may take up to 48 hours to complete"

Jeg kan ikke se emaildelen i Google APPS. Jeg har umiddelbart kun adgang til Docs, Calendar, Sites & Groups.

Jeg er ikke den store guru indenfor dette felt. Og er derfor på fuldstændig bar bund

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 18:17 #1
Så vidt jeg lige husker kan du først aktivere e-mail delen når du har verificeret dit domænenavn.

Du skriver også selv at domænet ikke er verificeret endnu, så tror dette er årsagen. Er du sikker på at du har sat alt det rigtige txt ind i din DNS? Når først at DNS er rettet plejer google kun at være et splitsekund om at godkende. Fra du retter i din DNS til at det slår igennem og Google kan læse txt'en kan der dog gå op til 24 timer, men derefter bør du bare kunne trykke på verify knappen og så virker det.
Avatar billede jfp001 Nybegynder
22. august 2011 - 18:31 #2
Jeg mener selv at jeg fulgte google beskrivelse.
Jeg kan desværre ikke prøve igen, da jeg ikke kommer længere end til oversigten.
Men inde hos GratisDNS loggede jeg på og tilføjede en TXT streng (som var kopieret fra google apps). Txt strengen blev kopieret ind under afsnittet .TXT
Google Apps sagde derefter "Your account is verified", men når jeg efterfølgende logger på Goggle Apps kommer beskeden "We are verifying your domain ownership. This may take up to 48 hours to complete" og dette har nu stået på i over 3 dage!

Kender du evt en måde hvorpå jeg kan starte helt forfra?
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 18:42 #3
Hvis du logger ind på Apps og så under Domæneindstillinger>Kontooplysninger. Der kan du slette Apps helt fra domænet og så prøve igen.

Det er lidt svært at hjælpe yderligere når man ikke rigtigt kan trykke rundt og se hvad den laver :-)
Avatar billede jfp001 Nybegynder
22. august 2011 - 19:35 #4
Det er ikke en mulighed...
Jeg mangler "konto oplysninger"

Jeg har så istedet prøvet at oprette en ny bruger, men intet ændrer sig. Men google sender simpelthen en email til "ny bruger@domæne.dk" for at verificere at det er rigtigt, men da jeg ikke kan komme på kontoen kan jeg heller ikke verificere!
Avatar billede jfp001 Nybegynder
06. september 2011 - 06:19 #5
Jeg fandt desværre ikke en løsning, så det endte med at jeg oprettede mit domæne hos One.Com!