Avatar billede Nanek Nybegynder
22. august 2011 - 16:08 Der er 2 kommentarer

ASP.NET MVC 3 - Hvordan skal jeg designe min ViewModel?

Hej

Jeg er i gang med at udvikle et online spørgeskema.

Hvordan skal det designes, hvis der på samme side skal kunne vises et spørgsmål af typen "Multiple Choice" - som har sin egen ViewModel der hedder MCQViewModel, og et spørgsmål af typen "Tabelform", som har en ViewModel der hedder GridQuestionViewModel? Jeg har desuden en ViewModel som hedder QuestionViewModel, der indeholder selveste spørgsmålet og andre relevante ting?

Pseudo eksempler er velkomne!
På forhånd tak
Avatar billede Nanek Nybegynder
22. august 2011 - 16:11 #1
Det kode jeg har indtil videre kan ses her:

http://pastebin.com/BAKXmktQ
Avatar billede Nanek Nybegynder
22. oktober 2011 - 00:08 #2
Man skal have en base ViewModel som de arver fra. Man sender herefter en liste af base ViewModels til sit View, som selv finder ud af hvilken displaytemplate den skal bruge, afhængig af hvert elements type.