Avatar billede pc1968 Nybegynder
22. august 2011 - 11:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Placering af navn og adresse på etiketter Word 2010

Hej
Jeg har et problem, når jeg vil lave etiketter. Jeg gør normalt det at jeg i word går i forsendelser og vælger etiketter, går i indstillinger og vælger den etiket som jeg skal bruge, typisk Avery A4/A5 L7165 eller L7666 og klikker ny etiket, så kommer der en hel side op hvor jeg kan se etikkernes størrelse på skærmen. Mit problem er at cursoren sætter sig i øverste venstre hjørne og jeg skal trykker enter en del gange for bare at komme lidt ned på etiketter og trykke mellemrumtangenten for at komme ind et passende sted hvor jeg vil starte med at skrive på etiketten. Findes der ikke en smart og nemmere måde det kan gøres på??
På forhånd tak.
pc1968
Avatar billede agf2413 Nybegynder
22. august 2011 - 13:36 #1
Ved ikke lige om man kan i etiketter, men normalt kan du i Word dobbelt klikke der hvor du vil skrive.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
22. august 2011 - 16:55 #2
Kan du ikke evt. oprette tekstbokse på de rette placeringer? Så kan du skrive i dem. Hvis du bruger de samme størrelser etiketter jævnligt kan du jo gemme en skabelon hvor du har oprettet tekstboksene på forhånd.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
23. august 2011 - 08:37 #3
Hej agf2413

Nej man kan ikke bare klikke der hvor man vil have adressen til at stå. Jeg kan huske i de gamle versioner af Office var der lagt en margen ind så når man hentede etiketterne ind stod markøren passende ind på etiketten, så man var klar til at skrive.
pc1968
Avatar billede pc1968 Nybegynder
23. august 2011 - 08:40 #4
Hej MikeyCph

Jeg har prøvet at oprette en tekstboks og det fungere i og forsej også godt nok, men da vil det i hvert i falde være klogt at gemme en skabelon af disse, for ellers tager det for lagt tid hvis man skal gøre det hver gang.
Jeg ved ikke om det er sådan man normalt gør, men er der andre som kan fortælle hvordan de gør.
Hvis der ikke kommer andre forslag skal jeg nok give den nogle point.
pc1968
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
23. august 2011 - 23:17 #5
Avery laver også selv et program du kan prøve. Det er et add-on til office pakken og måske giver det dig bedre muligheder for at designe dine labels løbende.

http://www.avery.dk/avery/da_dk/Skabeloner-%26-Software/Software/Avery-Wizard-dansk-version.htm?N=4294967234&refchannel=0ff7e0d9366db210VgnVCM1000002118140aRCRD

Jeg har ikke selv prøvet det da vi skiftede til lange baner i etiket-printer istedet..
(De ark fra Avery er nemlig ikke helt billige må man sige)

Det med de tekstbokse i word var nu også mere ment som en hurtig hovsa løsning hvis det var noget der irriterede dig hver dag. I længden burde du jo få det sat op så du bare kan eksportere adresser fra din database eller hvor du nu har dem. Istedet for selv at skulle sidde og tilpasse placeringen.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
24. august 2011 - 09:41 #6
Hej MickeyCph

Jeg har prøvet at lave etiketter med det Avery program du forslog, det virker fint, men stadig bliver man nødt til at lave en tekstboks, så det kan man lige så godt lave i word, hvor man også her kan vælge den Avery etikette, som man vil udskrive adresserne på.
Jeg har lavet i Word en skabelon til de etiketter jeg bruger mest, så jeg tror at din løsning var brugbar, jeg troede bare ikke at man nødvendigvis skulle oprette en tekstboks for at få det til at stå på den rigtige plads, jeg troede man kunne sætte en margen inde i etiketterne. Men skidt det virker.
Point til dig og tak for hjælpen.
pc1968
Avatar billede pc1968 Nybegynder
24. august 2011 - 09:42 #7
Du får her pointene MickeyCph og endnu engang tak for hjælpen:)
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
24. august 2011 - 14:00 #8
Siger han og giver pointene til sig selv..

Det er nu helt fint.. Det er ikke pointene der trækker alligevel så no problem :o)
Avatar billede pc1968 Nybegynder
24. august 2011 - 14:42 #9
Jeg er godt nok en hun, men lad det være. Det er simpelt hen fordi jeg ikke helt er klar over hvor de skulle gives. Hvis jeg opretter et ny punkt med samme samme emne og du skriver en eller anden kommentar, så skal jeg selvfølgelig nok give dig pointene.:)