Avatar billede samurizer Nybegynder
20. august 2011 - 08:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optiske kabler - er der forskel?

Inden jeg går ud og køber et optisk kabel kunne det være lækkert lige at høre om der overhovedet er forskel fra de dyre til de billige, som vi kender det med HDMI kabler.

Det kabel jeg skal bruge skal gå fra min computer til mit 5.1 anlæg. og skal for det meste bruges til film og musik. (når jeg spiller bruger jeg mest mine hørebøffer)

Kablet behøver ikke være længere end 5 meter.

Shoot away eksperter :)

(http://www.av-cables.dk/optisk_digital_kabel/optisk_toslink_kabel_41_da/ , som det set på den side er der ret stor prisforskel på "highend og de billige...)
Avatar billede thov Forsker
20. august 2011 - 12:17 #1
Procentvis er der stor forskel, men i kroner er det næsten det samme :-)
De dyrere kabler har tilsyneladende bedre stik - fibrene er nok helt de samme, så du hverken hører/ser nogen forskel.

Men ellers er kabler en religion. På trods af 100km med det billigste kobber, er der folk som oplever 'forbedring', når de sidste 2m fra væggen til apparatet, er et netkabel til 2000kr.
20. august 2011 - 12:26 #2
*G*...

Du skal også tage hensyn til hvilken farve dine gardiner har, det påvirker lydkvaliteten.
Din slutlige analoge forstærker skal tilsluttes 230V i en anden FASE end din Computer. Det kan nemlig påvirke lydkvaliteten.

osv osv osv *G*
Avatar billede Janusnilsen Nybegynder
20. august 2011 - 17:23 #3
Jeg har fiflet med audiofile løsninger i mange år og mit råd er:

Køb et billigt, når det bare er til den slags.
Avatar billede samurizer Nybegynder
20. august 2011 - 21:27 #4
Tak for de gode svar.
I må lige alle sammen lave et "svar" hvis i vil havde nogle points :)
Avatar billede samurizer Nybegynder
28. august 2011 - 09:47 #5
Nu med optisk kabel, og det lyder skønt :)