Avatar billede gchris5 Praktikant
18. august 2011 - 18:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Erfaring med Samsung 900X3A

Hej,

Er der nogen der har erfaring med Samsung 900X3A?

(http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/notebook/thin-light/NP900X3A-A01SE/index.idx?pagetype=prd_detail)

Jeg overvejet et køb, men synes ikke der er specielt mange anmeldelser eller tests på nettet ...

Da jeg ikke er gamer, så har jeg ikke behov for en monster pc. Derimod er jeg glad for laaaang batteri levetid og mobilitet. Min nuværende 17" HP Pavilion er efter min mening "flytbar" ikke bærbar og min 10,1" Asus Eee er lige lille nok. Min plan er dog at købe ekstern 24" skærm når der skal arbejdes med billede i Photoshop elements.

PFT.

Gunnar
Avatar billede enriko Nybegynder
18. august 2011 - 22:49 #1
Jeg har heller ikke erfaring med den. Umiddelbart når jeg kigger på samsung web, så ser den rigtig lækker ud. Rigtig lækker finish.

Det er ikke en dårlig proccesor der sidder på, og 1.4ghz, 4gb ram , 128gb SSD harddisk , 3års garanti. batteriet er på 6celler, hvis man skal have en høj batteritid, så er det normalt at gå efter 9cells batteri, men det er nok lidt dyrt.

Noget der undrer mig ved den, er at der ikke er DVI udgang. Der er kun hdmi, der er heller ikke vga, så det skal du nok lige være opmærksom på. Med hensyn til dine bærbar, hvilken proccesor sidder der i dem ?
Avatar billede enriko Nybegynder
18. august 2011 - 22:59 #2
Her er der lidt på youtube, det må kunne give dig nogle info :)

http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=8js41Cj0hqI
Avatar billede gchris5 Praktikant
19. august 2011 - 18:40 #3
Hej enriko,

Kan du ikke specificere hvad di mener med "Det er ikke en dårlig proccesor der sidder på"?

/ G
Avatar billede enriko Nybegynder
20. august 2011 - 01:47 #4
Mange af mine kollager har i5 proccesor siddende på deres pc, jeg tror det vil da virke fint. Det er da bedre end i3 , eller de billige celeron processor.intel har i3, som er den billige, i5 middel klasse og i7 med lidt mere power på.

men jeg vil dog ikke tage æren på mine skulder og sige køb den med det samme :) , men hvis du skal arbejde med billeder, så er det rart med en god processor. Måske kig på en med i7. Jeg bruger dog den gode AMD cpuer, men dog har jeg en staionær.
Avatar billede gchris5 Praktikant
20. august 2011 - 08:48 #5
Hej,

Har overvejet og bestilt en i7 i form af en HP Envy 14" - desværre er modellen gået ud af sortiment hos leverandøren af vores bruttolønsordning og jeg skal derfor enten vælge en anden model eller vente til næste år med at få nyt hardware.

Og så står valget mellem en HP DV6 i7 med 15", som jeg dels synes er for tung (3 kg) og samtidig har en størrelse der i mine øjne gør den "flytbar" (den har fuld keyboard incl. num. keys) og ikke bærbar. Desuden med standard batteritid, som vel er på 2-3 timer.

Eller denne Samsung 900X3A ... som i den grad er bærbar grundet størrelse og vægt. Min største bekymring er hastigheden, da jeg vil bruge den til at arbejde med billeder på den.

/G
Avatar billede gchris5 Praktikant
20. august 2011 - 19:39 #6
Vil du have point'ene så læg et svar  ...

/ G
Avatar billede enriko Nybegynder
22. august 2011 - 00:46 #7
Nå ok.

3kg er da ikke ret meget, det kommer an på om du skal hele tiden slæbe bærbaren frem og tilbage mellem job og hjem eller om det skal blive liggende et sted. Jeg har en dell d630, som vejer også en del, og det sker af og til,at jeg tager den med hjem, men vægten ligger man ikke mærke til når man køre i bil:)

Hvis du vil have min ærlige mening:

Jeg havde nok valgt HP dv6. Jg har altid syntes om de bærbare, jeg har haft to, som jeg har givet til mine søskende, den ene gik i udu efter graffikkortet brændte af, den anden kører fint stadig.

Du må tænke lidt over hvad dine behov er, i hvilken stuationer du vil bruge den , om det skal være ved et skrivebord, eller om du skal ligge dig på sofaen og klare jobbet, Det er det små forskelle der tæller. Har du ikke fundet den samsung i nogle butikker, så kan du afprøve den fysisk.

Så vidt jeg husker fra den youtube link jeg gav dig, hørte jeg til sidst at anmelderen roste den samsung rimelig godt,. Har du set den overhoved? :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. august 2011 - 15:11 #8
Ja - jeg har set den og synes den er (for) lækker ...

Har også tjekket microsoft experience index på den og så sammenlignet med andre bærbare.

Så jeg tror næsten jeg er solgt.

/Gunnar
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. august 2011 - 15:12 #9
... samt brugt et par time på YouTube for at tjekke reviews og lignende ...

/ Gunnar
Avatar billede enriko Nybegynder
22. august 2011 - 17:05 #10
ok lyder godt, så go for it :)

Du må gerne snuppe pointne selv :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. august 2011 - 20:28 #11
Anmeldelse på:
http://www.techbargains.com/reviews/261483?r1=1

Tilhørende (mest objektive) video:
http://www.youtube.com/watch?v=gdcsArFfusM

Og jeg tager bare pointene tilbage i kassen ...

/ G
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2011 - 21:51 #12
Har du fået pc, hvad synes du om den ?
Avatar billede gchris5 Praktikant
26. august 2011 - 12:11 #13
Får den tidligst om 1 måned :o(

Så du må vente med at få svaret ...

/G