Avatar billede mrdanielson Nybegynder
17. august 2011 - 21:32 Der er 16 kommentarer

Nyt bundkort til min computer?

Hey alle

I plejer at være nogle hajer inden for hardware herinde, så håber på at der er nogle venlige hardwarevidende-sjæle derude, som kan hjælpe mig.

Jeg har fundet ud af, at mit bundkort desværre ser ud til at være gået ned, da den ikke når til POST BIOS, men samtidig også da der ikke kommer lys i computeren eller da den ikke sender signal til skærm.

Derfor vil jeg høre jer om i kan hjælpe mig med at købe et nyt bundkort, som meget gerne må være det samme som det jeg har siddende i nu. Jeg har ikke helt kunnet finde ud af hvilket ét det er, men jeg kan oplyse at det drejer sig om en Acer Aspire M7711 (Intel Core 2 Quad Q9300 & 8 GB DDR2 RAM, ATI RADEON 4850 HD).

Håber i kan hjælpe mig, da jeg står og skal have et nyt snarest :)

Evt. lidt hjælp:
http://www.support.acer.com/acerpanam/manuals/acer/0000/servicemanuals/S.G_Aspire%20M3710_M5711_M7711_BOOK.pdf

Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd! :)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 21:56 #1
Hvis du gider hente programmet cpu-z og så under mainboard i programmet vil du se hvilket bundkort du præcist har :)
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
17. august 2011 - 22:02 #2
Det har jeg jo som bekendt ikke mulighed for, da bundkortet er gået ned, som jeg skriver...
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 22:19 #3
Når ja, glemte jeg da helt.. Har søgt rimelig meget lige nu og det eneste jeg ikke finder er bundkortets model/navn men alt andet i denne model kan jeg nemt finde.. Men jeg tror heller ikke helt du finder bundkortet til salg mere.. det er jo ikke så nyt mere.. og så er den færdig samlet hvilket faktisk gør det umuligt (Den er acer modded) men kan nok godt finde et bundkort dine nuværende pc dele kan være i?
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
17. august 2011 - 22:22 #4
Nej netop, det er svært at finde noget om det.

Så længe det kommer til at virke, er jeg næsten ligeglad med om det er det samme eller et andet. Har fundet frem til dette, men kan du sige om jeg er helt ved siden af?

http://www.proshop.dk/Bundkort/MSI-P43T-C51-2204849.html
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 22:24 #5
Har selv søgt, følgende bundkort passer med CPU, har god pci-e port (graffikkort) og kan os bruge din nuværende ram + mængden..

http://tinyurl.com/3mmf6h8
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 22:40 #6
Hvor mange Mhz er dine ram på?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 22:53 #7
Bundkortet du linker til burde du os kunne benytte :)
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
17. august 2011 - 23:06 #8
Jeg kan ikke se noget på RAM'ene, med hvor mange MHz de er på, det er egentlig lidt mærkeligt...
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2011 - 23:13 #9
Tja, så længe det er ddr2, men jeg synes du skal kigge på de bundkort jeg har henvist til, forhandlere jeg kan sige jeg selv godkender er Proshop og BJ-Trading.. Dem har jeg rigtigt ofte handlet med og gør stadig.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
18. august 2011 - 09:59 #10
vil sige at den du linker http://www.proshop.dk/Bundkort/MSI-P43T-C51-2204849.html (MSI P43T-C51) er et ret godt valg. indholdet fra din Acer Aspire M7711 passer fortrinligt i.
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
18. august 2011 - 10:26 #11
Det er DDR2 RAM.. Jeg mener at huske det er 400 MHz ram fra da jeg kunne tjekke specs da jeg havde den, men er sgu ikke helt sikker - tror du stadig de vil virke deri? :)

Ringer også lige til Acer's support om lidt (på trods af vilde 4kr/min) og evt. hører dem ad om de kan anbefale et som passer i.
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
18. august 2011 - 10:32 #12
Opdatering: Fandt ud af hvilket motherboard der sidder i. Link:
http://dk.eetnordic.com/product.aspx?id=MB.U1109.002&path=Acer-MAIN-BD.FMCP7ADMK.ASM7711 og: http://dk.eetnordic.com/guides/products.aspx?m=993138

Ikke mange specs man får på det bundkort, så man kan tjekke om delene i MSIen jeg linkede til, passer.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. august 2011 - 14:17 #13
Okay, men må nok sige det er lidt af en pris for det bundkort der :O Hvis man sammenligner med dem jeg har fundet som slet ikke er justeret efter hvor billige de skal være..
Avatar billede mrdanielson Nybegynder
20. august 2011 - 13:32 #14
Har nu modtaget det, og opdaget at det selvfølgelig ikke passer. skønt..
Avatar billede Blueeyez Mester
20. august 2011 - 15:59 #15
Træls nok.. men kig i det link jeg har smidt og se om der er en af dem du kunne have interesse i og så vil jeg da kigge nærmere på dem ;)
Avatar billede MasterTP Nybegynder
05. oktober 2011 - 09:12 #16
Passede bundkortet ikke? Er du interesseret i at sælge det??