Avatar billede silverline Nybegynder
17. august 2011 - 16:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke installere usb drivers

Hej forum..

Jeg har et usb kabel, som bruges til at koble på min bil, så jeg kan udlæse fejl. Men jeg har problemer med at få computeren til at ville installere driverne. Jeg har prøvet at have driverne liggende både på HDèn og på den medfølgende cd´rom. Men computeren er ret hurtig til konkludere, at den ikke kan finde nogen drivere, i den valgte mappe. Når jeg så prøver at slette instillingerne til kablet (og vil starte på ny) under enhedshåndtering, er det somom den kan huske det fra sidste gang jeg prøvede. For stien til driverne står der i forvejen, og igen er den meget hurtig til at konkludere at der ikke findes nogen drivere. Somom computeren ikke rigtigt kigger. Det er somom at jeg ikke rigtig får slettet mit usb-kabel ordentligt i enhedshåndtering. Er der ikke en måde, man kan fjerne filerne ordentligt, så jeg kan prøve på en helt frisk igen ??
Jeg har Windows Vista med Servicepack 2

Brian
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2011 - 17:24 #1
Har du prøvet at rydde op med Ccleaner?

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Problemet er nemlig at alle oplysninger er lagret i regbasen, og det benytter Windows sig af når du installerer på ny.
Avatar billede silverline Nybegynder
17. august 2011 - 17:26 #2
Nej det har jeg ikke. Jeg prøver lige...... på forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2011 - 17:34 #3
Med hensyn til Vista, så mener jeg det er en god ide at højreklikke på driver og vælge "kør som adminitrator".
Har set det flere gange her på Eksperten at man skal bruge dette trick. Kører selv Xp hvor det ikke er så stort et problem.
Avatar billede silverline Nybegynder
17. august 2011 - 17:39 #4
Altså mappen med driver er en masse filer. Man jeg kan godt prøve at højreklikke på den, og vælge "kør som admistrator" og så prøve at geninstallere drivere fra "enhedshåndtering" Den popper jo selv op, når jeg sætter usb stikket i.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2011 - 17:44 #5
Er du sikker på du ikke skal installere driver før du propper usb stikket i?
Der er bandt andet HP printere hvor det skal gøres på denne måde.
Avatar billede silverline Nybegynder
17. august 2011 - 17:47 #6
Hvordan vælger man lige "kør som administrator"

Min driver mapper, ser sådan her ud. En masse filer >>> www.coot.dk/download/driver.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2011 - 18:10 #7
Hmm Synes lige der mangler en setup fil (program)
Der er en til uninstall.
Jeg kan ikke lige se hvilken der skal starte installation desværre.
Avatar billede silverline Nybegynder
17. august 2011 - 18:14 #8
Nej jeg finder det også lidt underligt. Men mange andre har haft succes med det. Men sælger af kablet (eBAY) sender mig et nyt. For det kan vel også være kablet der er defekt, som gør til at driverne ikke stemmer overens ? Der sidder nemlig noget elektronik i stikket der skal i bilen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2011 - 18:18 #9
Jeg håber i hvertfald du får det til at virke.
Avatar billede jebo Novice
18. august 2011 - 05:50 #10
Har du prøvet et af disse programmer:
driverscollection.com
eller
driversdoctor.com
??
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2011 - 16:58 #11
#10 Kender dem ikke.
Avatar billede silverline Nybegynder
21. august 2011 - 17:43 #12
Fik problemet løst. Det var åbentbart kablet den var gal med. For efter jeg fik et nyt, var der intet problem i, at få driverne til at virke. Tak til alle for hjælpen :-)