Avatar billede chilip Nybegynder
17. august 2011 - 13:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ender jeg i et tomt mail-vindue?

Hejsa.

Det er 100 år og en sommer siden jeg sidst lavede en form-mail.

Nu sidder jeg så med en, og kan se at jeg har et evigt tilbagevendende problem, (via søgning på nettet), nemlig at ved klik på submit-button, så åbner der sig bare et tomt mailvindue op.

Jeg har før kunne lave en i Dreamweaver, hvor det bare virkede direkte fra siden, og afsenderen fik en besked om succesfuld afsendelse.

Jeg har ikke en stand forskid på hverken CGI eller Perl.

Jeg arbejder i Dreamweaver MX, og formen kan ses på:
http://xn--sejersmalermester-40b.dk/HTML/bestil.htm

På forhånd tak for svar. ;-)

Mvh.
Chilip
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2011 - 14:47 #1
<ole>

Du kan ikke umiddelbart bruge mailto: på den måde. Du er nødt til at sende formen til et serverscript, som sender mail'en.

Hvordan det script skal se ud, kommer an på, hvilke(t) sprog din server understøtter. Det kan være i Perl/CGI, asp.net, PHP, etc. - og så skal du nok spørge i den tilhørende kategori

/mvh
</bole>
Avatar billede chilip Nybegynder
22. august 2011 - 10:42 #2
Hej OleBole :-)

Det er samme konklusion jeg er kommet til, når jeg har søgt emnet på nettet. Det der irriterer mig er bare at jeg ved jeg før har gjort det, fra DreamWeaver, uden. CGI/Perl/PHP er en by i Rusland for mig, så har du nogen idé om hvad det var man kunne tidligere, som man åbenbart ikke kan mere..??
Avatar billede chilip Nybegynder
16. september 2011 - 12:29 #3
Jamen så må jeg hellere lukke denne tråd igen.