Avatar billede markbarner Praktikant
16. august 2011 - 14:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Safari - problemer med skrifttype som vises som store A'er istedet for tekst

Hej kære eksperter.
kan i knække den her? Min safari og til tider chrome browser viser mig store A'er istedet for tekst når jeg surfer nogle hjemmesider. Det er altså ikke alle men kun nogle. Se billedet her: http://d.pr/5Qq

her er linket til siden: http://www.boligportal.dk/vis_annonce.php?annonceId=974368&fraEmail=5

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 14:58 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 14:59 #2
Og nej, det er ikke et link til en google søgning :)
Avatar billede markbarner Praktikant
18. august 2011 - 14:44 #3
Tak - desværre løste det ikke noget :-(
Jeg har stadig en del sider med store A'er som på billedet... hmm
Avatar billede markbarner Praktikant
22. august 2011 - 17:49 #4
Så løste jeg det med at

1. gå ind i min Skrifbog og under indstillinger i Skriftbog (cmd+,) og valgte standard placering: Computer.

2. Jeg gennemgik alle "problemer" i min computers skriftbog hvor jeg kun aktiverede alle skrifttyper på "computer" og deaktiverede dubletter i "user". Og så genstartede jeg computeren.

3. installerede fontnuke og clean font cashe og genstartede.

Jeg håber andre kan bruge denne infomation til at klare skrifttype problemer på deres mac.
Avatar billede markbarner Praktikant
22. august 2011 - 17:50 #5
Tak john_stigers - uden dit link havde jeg ikke hørt om "fontnuke"! :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2011 - 20:42 #6
Svar til accept.
Vi kan vel dele :)
Avatar billede markbarner Praktikant
22. august 2011 - 21:37 #7
Så løste jeg det med at

1. gå ind i min Skrifbog og under indstillinger i Skriftbog (cmd+,) og valgte standard placering: Computer.

2. Jeg gennemgik alle "problemer" i min computers skriftbog hvor jeg kun aktiverede alle skrifttyper på "computer" og deaktiverede dubletter i "user". Og så genstartede jeg computeren.

3. installerede fontnuke og clean font cashe og genstartede.

Jeg håber andre kan bruge denne infomation til at klare skrifttype problemer på deres mac.

Sådan..
Avatar billede markbarner Praktikant
24. august 2011 - 14:04 #8
Øv jeg glædede mig for tidligt... Det viser sig at jeg slet ikke har fixet problemet!!! øv!
Link her: http://www.kickstarter.com/projects/1497255984/desktop-jellyfish-tank?ref=popular
Sådan ser den ud hos mig:

Er der nogen der kan hjælpe?: http://d.pr/FYBd
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2011 - 16:14 #9
Prøv at opret spørgsmålet på ny.
Jeg er løbet tør for ideer, og nu der er accepteret svar, så tror jeg ikke du får mere hjælp.
Prøv dog at opret det i denne kategori i stedet: www.eksperten.dk/spm/Programmer/Browsere/Andre