Avatar billede kimbas Nybegynder
16. august 2011 - 09:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP c4599

Hej.
Vores printer har fået en idé om ikke at ville udskrive ét bestemt dokument, ihvertfald ikke uden kabel (printeren er trådløs). Andre dokumenter har den ikke problemer med. Det er et excel dokument med lidt farver og formler.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. august 2011 - 09:43 #1
Det er et meget kendt fænomen. Der er et eller andet sted i datastrømmen, nogle karakterer, som til forveksling ligner printerens kommandosprog. Printeren tror den nu skal til at modtage nogle kommandoer (eks. om retning af papiret, farve eller sort hvid, valgt af papirbakke m.m.), men modtager i stedet kun indledningen, og herefter er resten volapyk - og dermed enten standser jobbet, bliver helt anulleret, eller kommer forkert ud - afhængigt af hvor i jobbet, de falske kommandoer kom.

Et Word dokument ville jeg prøve at printe side for side, for at finde ud af hvilken side fejlen lå på, og så skrive dette stykke helt om.
...men jeg har ikke rigtigt nogen idé om, hvordan et Excel ark kan fejlsøges. Prøv evt. kun at markere halvdelen, og prøv at skrive det ud... - går det godt, forsøges med 2. halvdel, o.s.v....
Avatar billede kimbas Nybegynder
16. august 2011 - 10:45 #2
Hej.
Jeg har nu forsøgt med at dele dokumentet op, uden held. Der er ingen problemer hvis jeg sætter kablet i. Det er mystisk!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. august 2011 - 11:05 #3
Så må det næsten være "header" på dokumentet der driller.

Prøv at kopiere halvdelen over i et helt nyt ark, og forsøg at print herfra...
Avatar billede kimbas Nybegynder
16. august 2011 - 11:19 #4
Se det hjalp.
Kan man gøre noget ved den header?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. august 2011 - 11:24 #5
Nej, det kan blive svært. Du aner ikke hvad for en indstilling det er der er gået galt.

Det letteste er nok blot at kopiere alt indholdet over i et nyt ark.
Avatar billede kimbas Nybegynder
16. august 2011 - 11:31 #6
Tak for hjælpen. Tror bare vi sætter et kabel i ved det ene dokument
lægger du et svar?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. august 2011 - 11:53 #7
Det er måske et større opsat dokument? - ellers er det jo ret enkelt blot at kopiere over i et nyt tomt.

Hermed svar.
Avatar billede kimbas Nybegynder
16. august 2011 - 13:52 #8
Det er egentlig kun en side. Det er nemt nok at kopiere, men der er en del tekst der står som vejledning og ikke bliver udskrevet i originalen men i kopien, hvilket gør at opstillingen ændres.