Avatar billede Vinteferie Nybegynder
15. august 2011 - 21:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

430 GB forsvundet ud i den blå luft

Hej experter

Jeg sidder her helt fortvivlet med en masse mistede filer.

Igår aftes ville jeg flytte en fil på mit D-drev (som er en partition på C-drevet på 500 gb), til en anden placering på D-drevet. Da jeg slipper cursoren forsvinder mapper og filer svarende til over 400 gb pludselig.

De lå alle i en mappe på D-drevet. De få andre ting der lå på D-drevet findes stadig. Altså kun en mappe der blev tømt.

Har forsøgt med bl.a. easy recovery at gendanne filerne med uden held, de er ingen steder at finde.

Har ligeledes søgt hele computeren igennem, men intet spor efter filerne. Hvordan det kan lade sig gøre, at de bare kan forsvinde på 1 sekund forstår jeg ikke.
Mit spørgsmål er om jeg bare skal acceptere det eller om der er andre ting jeg kan gøre?
15. august 2011 - 22:06 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2011 - 22:37 #2
Det lyder helt sikkert som et Windows system. Og den med at komme til at flytte en mappe over i en anden mappe er en klassiker. Men det lyder skummelt at du så slet ikke kan finde den på drevet. Hvis du kom til at flytte mappen over i et andet drev med de mange GB, så ville du nok se den arbejde et stykke tid. Jeg har ikke hørt om mapper der bare fordufter på den måde og uden advarsel. Det skulle da lige være hvis du fik den flyttet over i skraldespanden på samme drev.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2011 - 22:41 #3
Prøv at se efter om den ikke ligger i en af de andre mapper på samme partition?
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
15. august 2011 - 23:20 #4
Jeg kører windows 7 64-bit larry.

Filerne er ikke flyttet noget sted hen, så ville jeg have fundet dem med en søgning. Og som sagt skete det på et sekund..
Og de findes ikke i papirkurven eller når jeg prøver at lave backup af papirkurven.

Det er som om at D-drevet er blevet formateret bortset lige fra de få filer og mapper der er tilbage og at det hele skete på et splitsekund. Og siden filerne derefter ikke kan reddes med et backup program, tyder ligefrem på at noget nyt skulle have overskrevet sektorene.

Men umiddelbart skulle man tro det kun var registryes'ne som var blevet slettet, for at slette det hele fysisk burde jo tage tid.

Makes no sense :S
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2011 - 23:31 #5
Prøv i stifinder højreklik på drevet egenskaber se hvor meget der er brugt.møske har du fået dem skjult?
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
15. august 2011 - 23:35 #6
Ville jeg faktisk have skrevet. Mit D-drev var næsten fyldt (500gb) og er nu tomt bortset fra 80gb backup af C:.

C: drevet er lige så fyldt som det hele tiden har været.
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
02. marts 2013 - 00:45 #7
.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 05:20 #8
Glemte du ikke at skrive løsningen på dit problem?
Det er dårlig skik blot at lukke uden et ord til forklaring.