Avatar billede flenner Nybegynder
15. august 2011 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilen mediaplayer

Hey

står og skal anskaffe en mediaplayer som skal spille DVD film fra en ekstern harddisk og er i tvivl om hvilken af nedenstående der er det bedste køb (og lettest at benytte) nogle erfaringer

skal se det på fjernsynes i stuen.

Ryan
http://www.dustinhome.dk/ac-ryan-playon!hd-mediaplayer/product/5010544066

WD HD live
http://www.dustinhome.dk/western-digital-tv-hd-live-media-player/product/5010364823

hvad vil I anbefale?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 12:46 #1
Har kigget på begge via de links du giver, maskinerne er meget identiske mht. specs, eneste forskel jeg rigtigt ser er at Ryan maskinen kan have en intern harddisk på max 2 TB i sig, ellers ser der ikke ud til at være den helt store forskel iflg de specs der står. Begge har 2 usb porte, begge har hdmi og begge kan vise i HD

Og så er der 1 års garanti ekstra på Ryans.. men uanset så er der 1 år med fuld garanti og 1 år med raklamantions ret på ting du køber her i landet :)
Avatar billede OZ7VCC Nybegynder
15. august 2011 - 13:43 #2
»Og så er der 1 års garanti ekstra på Ryans.. men uanset så er der 1 år med fuld garanti og 1 år med raklamantions ret på ting du køber her i landet :)«

Ifølge den danske købelov, har man 2 års reklamationsret. Man har ikke krav på en garanti. Det er frivilligt om producent eller sælger vil give en garanti. Hvis der gives en garanti, skal man være bedre stillet end man er efter købeloven. Læs mere på forbrug.dk:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/garanti?tc=C43551B7155541DFBDA91429A202A4A8

http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/Garanti/Spørgsmål-og-svar
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 13:53 #3
#2 Jeg citerer "Garantien skal fx vare længere end de to års reklamationsret, du altid har efter købeloven, eller den skal dække mere, fx også slid."

Første link under Garanti bedre end købeloven, der bliver nævnt: "længere end de to års reklamationsret, du altid har efter købeloven".
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2011 - 14:16 #4
Jeg ville vælge WD HD live.
En ekstern harddisk haves jo, og så stor forskel er der vel ikke i menu m.m.

Overvejer selv WD HD live pt :)

(OZ7VCC + Blueeyez kan i ikke diskutere garantien via intern post :))
Avatar billede Blueeyez Mester
15. august 2011 - 14:50 #5
#4 Det omhandler produktet, desuden har talt min sag... og holder mig os til WD TV LIVE HD'eren
Avatar billede Beach Mester
16. august 2011 - 03:31 #6
Nu har jeg "kun" den gamle WD player, men mener stadig ikke de har rettet en fejl som jeg stadig mener er den vigtigste af alle: At kunne tilslutte et CD/DVD/BR -drev via USB.
Derfor er jeg i gang med at bygge min egen lille player som ikke er begrænset af netop det.
Ellers en total fed lille player der stort set æder alle formater man byder den. Ikke så meget pis på den front:-)

//B
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 10:39 #7
Som jeg læser specifikationerne, er det da ikke en fejl?
Avatar billede Beach Mester
16. august 2011 - 10:47 #8
Jo i mine øjne så er det en stor fejl at en mediespille ikke kan afspille film købt på skive.
Hvad med en farveprinter der ikke kan printe i S/H - Fejl?

//B;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2011 - 10:55 #9
God pointe ;)
Avatar billede flenner Nybegynder
18. september 2011 - 19:21 #10
kjk
Avatar billede Beach Mester
20. september 2011 - 09:32 #11
Hmm... Hvorfor lukker du og snupper point selv?
Nu har du oprettet et nyt spørgsmål her--->
http://www.eksperten.dk/spm/947514
Kunne sikkert give dig løsningen på et sølvfad, men hvorfor skulle man egentlig det?

//B