Avatar billede kkaen Nybegynder
15. august 2011 - 08:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TeamViewer i Ubuntu

Jeg har forsøgt at installere TeamViewer i Ubuntu. Først via GDebi-pakkeinstalleringsprogram, så SoftwareCenter og så Wine. Men intet virker.

Enten påstår den, at man ikke har tilladelse, eller også siger den, at man ikke har de rigtige tilladelser (ved sudo).

Hvis man installerer windows-versionen gennem Wine, og efterfølgende prøver at køre programmet, så kører processen blot i baggrunden, men der sker ikke noget.

Hvordan kan jeg komme til at køre programmet?
Avatar billede kkaen Nybegynder
15. august 2011 - 08:43 #1
Hvis jeg prøver at installere via KPackageKit, så kommer der en dialogboks frem med beskeden: "Unsupported package-format. Only Debian-packages are supported (*.deb)".

Filen jeg forsøger at installere hedder "teamviewer_linux.deb".
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2011 - 10:12 #2
du skal måske være root for at kunne gøre det - og det er lidt bøvlet i ubuntu at få lov til.
Avatar billede kkaen Nybegynder
15. august 2011 - 12:44 #3
Det burde vel bare være ret simpelt, at installere TeamViewer på Ubuntu. Både når man har det som DEB og som EXE ?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2011 - 17:53 #4
det synes jeg også med min lexmark printer - men den kunne kun installeres da jeg skiftede til root. Derfor...
Avatar billede kkaen Nybegynder
15. august 2011 - 18:13 #5
Jeg er også ved at løse problemet via TeamViewer-supporten (men dette har heller ikke ført til nogen løsning endnu).

TeamViewer-supporten skrev til mig:
"Please note that TeamViewer can only be installed and run under a normal user account (no super user)."
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2011 - 18:57 #6
dvs du skal oprette en bruger, der ikke er administrator?
Så ikke root, og ikke en superbruger, men alm dødelige må godt???
Mystisk...
Avatar billede kkaen Nybegynder
15. august 2011 - 19:34 #7
Tja, jeg ved ik' det. Det var, hvad de skrev. Men de er nu også meget korte i deres forklaringer. Det ses jævnligt i "support". Så det kræver nok en del mails frem og tilbage endnu.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2011 - 20:40 #8
så ville jeg da bare prøve...
jeg havde wine installeret i forvejen pga en driver
Så hentede jeg 32bit teamviewer .deb, og valgte 'åben med softwarecenter'
Så gik der lidt tid - indtastede password - mere tid - og da jeg havde hentet the'en, så var det indlæst.
No problemos...

Min ubuntu er så kørt via virtualbox under win7 - men det burde da ikke ændre noget. Demoen med login og adgangskode virker.
Avatar billede kkaen Nybegynder
15. august 2011 - 21:08 #9
Jeg har forsøgt at afinstallere alle tidligere installerede versioner af TeamViewer. Så installerede jeg teamviewer.deb via software-center.

Men når jeg nu klikker på ikonet for teamviewer, så sker der ingenting...?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2011 - 08:26 #10
hvis du klikker på teamviewer, og derefter via system/administration/systemovervågning - fanebladet processer. Der skulle gerne være en teamviewer og en teamviewer.exe (begge sover pga afventer forbindelse)
Avatar billede kkaen Nybegynder
16. august 2011 - 19:26 #11
Selvom jeg klikker på TeamViewer-ikonet, så kan jeg ikke se dens process i system-monitoren.

Jeg forsøgte at finde filen i filsystemet, så jeg kunne køre den manuelt. Men jeg kan ikke lige finde den. Hvor vil man typisk kunne finde den?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2011 - 20:51 #12
det har jeg ingen idé om...
Avatar billede kkaen Nybegynder
14. september 2011 - 10:04 #13
Lukkes trods ærlige forsøg på løsning...