Avatar billede clb92 Nybegynder
15. august 2011 - 00:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Broadcast "falsk" SSID

Håber det er rigtige kategori...

Hej allesamme.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan broadcaste et SSID fra Windows? (man behøver ikke at kunne connnecte til det).

Jeg ved man kan  gøre det med "airbase-ng" i fx BackTrack-linux, ved først at sætte det trådløse netværkskort i monitor-mode (også kaldet promiscuous mode) og derefter køre "airbase-ng -c [channel] -e [SSID]".

Men er der nogen som helst måde, jeg kan gøre det fra Windows?

På forhånd tak!
Avatar billede micma18_ Nybegynder
15. august 2011 - 09:57 #1
Windows kan ikke gøre det i sig selv, men jeg er sikker på, at der findes programmer der kan lade din pc være Access Point.

Men der er vel ikke rigtig noget der hedder et falsk SSID ;-)

Du kan sagtens broadcaste det samme SSID, som en anden enhed, men klienten vil ifølge standarderne forsøge at connecte til det kraftigste signal.
Avatar billede clb92 Nybegynder
15. august 2011 - 11:48 #2
Med airbase-ng kan man ikke connecte til den (hvis man kun bruger den kommando jeg postede). Derfor kaldte jeg den et falsk access point...

Kan ikke finde nogle programmer til Windows der kan det.
Avatar billede clb92 Nybegynder
14. oktober 2011 - 00:25 #3
Lukker... Fandt noget der kan bruges, men ikke i XP :(