Avatar billede tcru Nybegynder
14. august 2011 - 23:10 Der er 4 kommentarer

Modtagelse af data fra PLC til det der internet

Hej.

Dette spørgsmål er som sådan ikke et spørgsmål - nok nærmere en opgave; Så, freelancere, gør jer klar!

Kort fortalt aner jeg ikke hvordan jeg skal gøre det - men det ved jeg der er nogle der kan på måske en time hvor jeg skal bruge... en måned.. :)

Opgaven er som følger:

Jeg har en PLC styring der er sat op til at kunne sende data til en IP-adresse.
Dataene sendes som en streng som fx ku være 21;s;37;37;41 ... osv...

Jeg skal bruge et program, som kan køre på en Synology server (linux mener jeg) som er i stand til at lytte til en bestemt port og så derefter enten lægge de modtagne data i en fil (.sql) eller lægge dem direkte ind i en database (MySQL) -- (Foretrækkes)

Serveren kører Apache,PHP,MySQL.

Programmet skal gerne være udformet således at det kun er tilladte MAC-adresser der kan sende til det.

Da jeg gerne vil have at det er programmet der styrer kommunikation mellem internet og PLC må der også gerne være en funktion der gør at når jeg trykker på en knap på hjemmesiden, så sendes den besked videre til programmet, som så sender en forespørgsel til PLC om at nu skal den sende det sidst nye.

Hvis det på nogen måde er muligt at få programmet til at overvåge en email konto, og at det kan læse fx emnelinjen og reagere ud fra den må det gerne være en del af programmet.

Jeg forventer, at når vi har alt på plads så modtager jeg et testprogram og hvis det er iorden skal jeg også have koden.

Prisen pt. er sat til 200 ekspert point og 500 dkr.
-Hvis jeg er helt galt på den får jeg det nok at vide.

Mvh. Michael D. Harksen
Avatar billede tcru Nybegynder
14. august 2011 - 23:13 #1
Der vil forøvrigt være offentlige credits på hjemmesiderne.!

Endvidere vil der være lidt arbejde til den rette når skidtet skal rettes til.. :)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. august 2011 - 11:17 #2
Hvilken type PLC er det, hvad er formatet af data der kommer ud osv.

Afhængigt af MySQL opsætningen på serverenm og hvor advanceret PLC'en er/hvilke programmeringsmuligheder der er, kunne det sikkert være lige så nemt, bare at få PLC'en til at interface direkte med en PHP-side eller måske endda direkte med MySQL-serveren.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. august 2011 - 11:21 #3
Jeg går ud fra at det med e-mail er så du evt. kan fjernstyre PLC'en eller noget i den retning.

Hvis interfaceing direkte med en PHP-side er en mulighed, ville det jo være nemt at lave så man kan gøre det over selve siden, i stedet for at skulle kode al mulig e-mail kode med ind i det hele.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. august 2011 - 12:41 #4
Jeg kom lige til at se at du allerede har beskrevet strengens format.

Jeg vil umiddelbart tro at man vil kunne lave det hele med lidt PHP (og evt en smule HTML i stedet for e-mail).

PLC <-> PHP <-> MySQL
        |
        HTML

På client siden, kunne man lave et javascript, som henter MAC-adressen, eller man kunne bare lave et login-system.

Server-side, PHP til at håndtere bruger indput fra client-side, requeste data fra PLC og uploade det til MySQL-databasen.