Avatar billede JanSchneider Nybegynder
13. august 2011 - 18:12 Der er 9 kommentarer

Billeder fra sd kort til ipad

Jeg har lige købt en kortlæser til min ipad og et 8 gb sdhc kort. Som prøve har jeg lagt eet jpeg-billede på kortet i roden af kortet samt i en mappe kaldet dcim.

Når jeg sætter kort og kortlæser i min ipad, registrerer ipa'en, at kortet er i. Men alligevel får jeg beskeden: Ingen fotos til import. Hvad er der galt?
Avatar billede thov Forsker
13. august 2011 - 18:55 #1
Prøv med et mindre kort (max. 2Gb), for måske klarer læser/iPad ikke HC (High Capacity) kort.
Avatar billede JanSchneider Nybegynder
13. august 2011 - 19:12 #2
Jeg har netop købt et sdhc kort, fordi ipad' en ikke ku læse alm sd kort. Nu registrerer den i det mindste, at der er et kort. Men desværre ikke,at der også er et jpeg-billede
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2011 - 19:46 #3
Kmmm, jeg kender ikke rigtig noget til ipad, men kan du flytte et billede den anden vej?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 20:45 #4
Du sku' aflevere iPad'en tilbage og fortælle dem at der er kommet en ny tablet som virker:
"Samsung Galaxy Tab 10.1"

Bare for at se deres ansigtsudtryk : )
Avatar billede nikidosan Nybegynder
13. august 2011 - 22:54 #5
Skidegodt råd, T0M. Bare et lillebitte problem: En Galaxy Tab kan ikke læse SD kort! Ville gerne se dit ansigtsudtryk, når du finder ud af det ;-)

Anywho -En iPad kan sagtens læse HC kort -det gør min i hvert fald uden problemer. Og det er endda et 16 GB kort.

Det jeg tror der er problemet, er at billederne SKAL lægges ind på kort med et kamera, ellers kan iPad'en ikke finde ud af at læse billederne ind. PÅ mit Olympus kamera læger den f.eks. billederne sådan her: DCIM > 100OLYMP på kortet, og så kan iPad'en i hvert fald sagtens læse dem.
Avatar billede agni Nybegynder
14. august 2011 - 09:55 #6
Og dog, Samsung Galaxy kan godt læse SD kort via en
usb kortlæser.
Avatar billede nikidosan Nybegynder
14. august 2011 - 10:44 #7
Øh, really? Så vidt jeg kan se, har en Galaxy Tab 10.1 ikke nogen USB port: http://www.samsung.com/global/microsite/galaxytab/10.1/spec.html

-og jeg kan heller ikke finde en kortlæser accessory som den der findes til iPad'en...?
Avatar billede nikidosan Nybegynder
14. august 2011 - 10:47 #8
Ups! Nu fandt jeg den: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_10_1-review-607p2.php
Nederst på siden -de har lavet præcis samme løsning som på iPad'en -noget som iPad'en ellers fik høvl for, men når det er Samsung der laver det, er det åbenbart helt ok ;-)
Avatar billede hallum Nybegynder
15. august 2011 - 09:56 #9
Formater dit kort i kameraet. Tag nogle billeder og prøv så igen.
Du skal ikke selv oprette mapper eller ovf. billeder fra din pc til dit kort, der kan være her det går galt.
Mig bekendt er der ingen begrænsninger på størrelses af kort.
Har selv købt en cd-kort adapter og indlæser fint både 8 og 16 gb.