Avatar billede ingeburg Nybegynder
13. august 2011 - 10:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket mærke bærbar skal jeg købe?

Min, syntes jeg, gode HP bærbare computer i dv7 serien afgik pludselig ved døden lige efter garantiperioden på 2 år. Jeg er ret chokeret, idet jeg tidligere har haft gode erfaringer med HP bærbare. I Computerworld læser jeg så en artikel fra 2009, hvor det amerikanske computer-reparationsfirma Squaretrade har lavet en undersøgelse som viser, at andelen af døde HP bærbare er på omkring 25% i en tidsperiode på 3 år. Undersøgelsen viser også, at Apple, Sony og Asus mfl. har en betydelig mindre dødelighed.
Er der nogle mere erfarne her som ved om det stadig er gældende her i 2011?????
Avatar billede YzzE Nybegynder
13. august 2011 - 11:18 #1
Jeg har hørt samme historie - altså at HP DV serien generelt havde problemer. Det skulle især være mangelfuld køling. Jeg vil tro at de har fået løst problemerne.
Jeg tvivler dog på at kvaliteten skulle være bedre end Apple og Sony, da de generelt bygger i høj kvalitet (med følgende høj pris).
Avatar billede PacManiac Nybegynder
13. august 2011 - 11:42 #2
Apple har altid lavet laptops der har kunne holde længe. Men der skal ikke meget til før de går i stykker ved stød, et par dråber vand osv.

Jeg har hørt om flere, inklusiv mig selv, der har haft store problemer med at at deres HP og Acer laptops omkring 2års mærket, begynder at blive utroligt varme. Som om de simpelthen ikke kan komme af med den.

Hvis du virkelig går op i kvalitet så skulle Alienware jo være noget af det bedste. Men prisen er jo også derefter.

Min Acer køre dog endnu efter 2½år. Men den bliver sindssygt varm, selv med chill mat med 2 blæsere i.

Min næste bliver en Mac book eller Sony.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
13. august 2011 - 18:16 #3
I dag var jeg inde hos Sony og kigge, men dyre var de. Jeg kunne godt forestille mig, at HP tager ved lære af sådan en statistik. Jeg ved, at der har været mange batteriproblemer på HP's bærbare computere. Jeg har også fundet et par Asus'er på nettet, jeg kan lide. Så det bliver Sony eller Asus. Tak for svar. Kan I finde ud af at dele point'sene???
Avatar billede mikaelch Novice
22. august 2011 - 01:46 #4
asus ville jeg vælge hurtig og billige computer til pengene
Avatar billede ingeburg Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:23 #5
Yzze får pointsene. Hvis du vil give et svar. Jeg har undersøgt det med HP computerne. Der sælges stadig mange, så måske har de taget ved lære. Denne gang blev det en PackardBell.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
01. juni 2012 - 21:22 #6
Points til Yzze.