Avatar billede milter Ekspert
12. august 2011 - 00:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Javafejl hos biludlejningefirma

Jeg har nu flere gange forsøgt at booke en bil i Irland hos følgende firma: http://www.irishcarrentals.com/

Jeg fik samme fejl for et par måneder siden og valgte at booke et andet sted. Gennem de sidste mindst 8 år har jeg ikke haft problemer med denne side. Denne gang vil jeg gerne finde ud af, om fejlen ligger på min computer eller et andet sted.

Jeg kører med en fuldt opdateret XP Pro med IE8. Java er også nyeste version.

Fejlen viser sig ved, at jeg ikke kan ændre/vælge dato på kalenderen, hvor man vil angive start- og slutdato på sin booking.

Herunder er en kopi af den fejlmeddelelse, som angives for siden via den gule trekant nederst i venstre hjørne af siden:

Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C)
Tidsstempling: Thu, 11 Aug 2011 22:18:49 UTC

Meddelelse: Der opstod en udefineret fejl.
Linje: 106
Tegn: 5
Kode: 0
URI: https://quote.icrserver1.com/javascripts/prototype.js

Meddelelse: Der opstod en udefineret fejl.
Linje: 106
Tegn: 5
Kode: 0
URI: https://quote.icrserver1.com/javascripts/prototype.js[/i]

Hvad kan være galt? Får I samme fejl eller ej, og hvilket styresystem og version af IE og Java bruger I?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. august 2011 - 00:52 #1
det lyder altså som om det er javaSCRIPT fejl og ikke java-fejl  ;)
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2011 - 01:15 #2
#1.

Nu er Java og JavaScript ikke områder, jeg har særligt meget kendskab til, så måske du kan uddybe det lidt?

Og helst ikke med en forklaring på forskellen mellem Java og JavaScript. Den har jeg læst mig til.

Hvad kan jeg gøre for at få siden til at virke?
Avatar billede noltus Novice
12. august 2011 - 08:36 #3
Fungerer fint hos mig,Win 7,IE 9
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 08:53 #4
#2 samme her med kendskab, men kan det tænkes der er tilføjelses add ons i din IE8 der laver balladen for dig?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 08:57 #5
Jeg har lige været inde på siden, og jeg kunne heller ikke få lov til at indstille dato før jeg disablede/tillod siden i NoScript i min firefox, så det er måske den vej du skal.
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2011 - 13:30 #6
@noltus.

Tak, jeg glemte at skrive, at på min bærbare med Win 7 og IE8 virker det fint.
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2011 - 13:44 #7
@220661.

Jeg har checket mine tilføjelsesprogrammer, og der er ingen ukendte. Forøvrigt har jeg selv deaktiveret mange, som jeg ikke ønsker skal køre.

NoScript er mig bekendt kun en firefoxting, eller har jeg misforstået det?

Det pudsige er, at jeg godt kan ændre tidspunktet men ikke datoen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 16:27 #8
Sådan er det også her hos mig med noscript kørende
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2011 - 22:19 #9
Vi kommer vist ikke nærmere en løsning, så jeg takker for indlæg og lukker. Jeg vil prøve at kontakte designerne af udlejningsfirmaets side men har ikke den store tiltro til noget svar :-)