Avatar billede OZ7VCC Nybegynder
11. august 2011 - 22:05 Der er 1 løsning

IncrediMail 2.0 indlæser ikke importerede data

Jeg har i mange år brugt IncrediMail som postprogram. Bl.a. fordi det altid har været så utrolig let, at tage backup. Jeg har for nylig installeret en ny harddisk. Før jeg installerede den, eksporterede jeg mine IncrediMail 2.0 Data and Settings. Jeg tog manuelt backup af Registry Data "HKEY_CURRENT_USER\Software\IncrediMail" samt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IncrediMail". Efter, at have installeret på den nye harddisk, importerede jeg de data jeg tog backup af, via "Import Data and Settings". Jeg får at vide, at importen er succesfuld, og, at næste gang IncrediMail startes, vil mine importerede data blive indlæst. De importerede data bliver ganske rigtigt lagt i den folder der står under "Data and Folder Settings". Men de bliver ikke indlæst når IncrediMail startes. Hverken mailarkiv, adressebog eller mail konti. Intet bliver indlæst. Jeg har prøvet, at kopiere filerne manuelt fra den gamle harddisk. Samt, at indlæse de gamle Registry Settings. Dette har overhovedet ikke haft nogen effekt. Jeg har også prøvet, at installere en af de gamle IncrediMail-versioner. Men backupfilen fra 2.0 er ikke kompatibel med de gamle versioner. Er der nogen der kan fortælle, hvad jeg kan gøre for, at få adgang til alle mine mail-data? I de gamle versioner har jeg aldrig oplevet den slags problemer. Det virker som om, at når såkaldt professionelle softwareudviklere laver noget nyt, laver de altid noget BEEP som slet ikke har samme kvalitet som de gode gamle programmer!
Avatar billede OZ7VCC Nybegynder
30. august 2011 - 22:03 #1
Jeg har selv løst problemet på følgende måde: Mine Mail Folders kunne jeg importere fra datamappen på den gamle harddisk vha. "Import Messages". Jeg var dog nødt til, at importere de enkelte mapper hver for sig. Ellers blev de ikke lagt i de rigtige mapper. Mht. adressekartotek, bootede jeg på den gamle harddisk og kunne eksportere til en CSV-fil vha. "Export Contacts". De blev uden problemer importeret på den nye. Message Rules samt mail konti måtte jeg oprette manuelt.