Avatar billede lka Nybegynder
11. august 2011 - 21:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at finde Dell XPS 15z i en fysisk butik i København/omegn?

Hej eksperter

Jeg er på udkig efter en ny bærbar, og er i denne forbindelse blevet lun på Dell XPS 15z. Jeg har været vidt omkring i København og Frederiksberg, for at kigge på bærbare. Jeg var ved at hoppe på Samsung 900X3A, pga den imponerende lave vægt, dimensionerne og et rigtig godt tastatur. Men jeg synes alligevel at 13,3" er for lille en skærm (og så synes jeg i øvrigt modellen var lidt plastik-agtig, men dette var ikke det udslagsgivende).

I dag har jeg en 14,1", og det skal ikke være mindre end det, har jeg fundet ud af. Jeg skal slæbe meget rundt på den bærbare, så den skal ikke være en kæmpe og veje alt for meget. Ikke mere end de 2,5kg som 15z'eren vejer.

Er det korrekt forstået, at der ikke er nogen mulighed for at se XPS 15z nogen steder i en fysisk butik i København eller heromkring? Jeg er nysgerrig for hvor stor den virker i virkeligheden, og hvordan den generelle kvalitet virker når man har computeren i hånden (særligt tastaturet og skærm).

Hvis der ellers skulle være nogle gode forslag til en bærbar i 14"-størrelsen, er jeg lydhør. Den skal primært bruges til almindeligt kontorarbejde. Men det tæller som et stort plus for mig, hvis den også har mulighed for at afvikle nyere spil. Det virker til at udbuddet af bærbare i netop 14"-størrelsen er ret begrænset, og for 15"-modellerne synes jeg mange af modellerne bliver nogle kæmper. Mine ønsker er lav vægt, små dimensioner (ift skærmstørrelse), batteritid over 5 timer, og god ydelse. Ikke et puslespil der er nemt at samle.

Jeg har været rundt i ComputerCity, et par Fona'er, Føniks, Expert og Elgiganten. Og så en massen søgen på nettet.

Mvh Lars
Avatar billede teknik Juniormester
11. august 2011 - 22:24 #1
Så vidt jeg kan hitte ud af, så er der indtil videre ikke andre end Dell selv, som forhandler XPS 15z modellen, og Dell er jo lidt småsære, på den måde at de vælger ikke at have en fysisk butik.
Det er simpelthen en del af deres koncept.

I kbh ligger de på
Arne Jacobsens Allé 15-17
2300 København

Der har de antagelig et showroom til større erhervskunder o. lign. Selv om er ikke er noget på nettet som bekræfter den teori.

Men at få adgang til et sådant "muligt showroom" som "almindelig dødelig" er nok ikke nemt.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede lka Nybegynder
12. august 2011 - 22:00 #2
Hej teknik

Tak for dit indlæg.

Nej, det har fra start været Dells koncept at de sælger direkte til kunden uden mellemled. Så er der godtnok den senere tid sket lidt opblødning så man godt kan støde på enkelte af Dells computere i nogle butikker.

Således stødte jeg på en Alienware i Elgiganten, og min bror fortalte i dag at han for ca et års tid siden havde haft succes med at finde den daværende Dell Studio XPS 13 i en telebutik, vidstnok Telia i Fields. Den havde jeg ikke set komme!
Jeg forsøger lige at gribe tlf'en og ringe til Dell for at forhøre om mulighederne for at se produktet i virkeligheden.

Jeg har tidligere købt en del Dell-computere online, men jeg er med tiden blevet lidt mere forbeholden over at lægge så mange penge for at produkt jeg reelt ikke har haft i hånden.

Mvh Lars
Avatar billede lka Nybegynder
30. august 2011 - 16:38 #3
Hej igen.

Lige en update. Snakkede med Dell, og beskeden var at der ikke var nogen mulighed med 15z'eren for at have den fysisk i hånden inden et køb, medmindre jeg altså kendte nogen der havde den. Intet showroom. Ingen af deres forretningspartnere som havde den i butikkerne, som de kendte til. Opfordringen til mig var at google rundt for at se om der var en butik et sted der skulle have fået fat i den, hvilket Dell-sælgeren her ikke kunne se.

Så jeg kom ikke så meget tættere på en løsning, på trods af venlig service.