Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 22:58 Der er 3 kommentarer

Beatport top-bar player / facebooks top-menu

Hej Eksperter.

Jeg er meget interesseret i at prøve at lave noget der minder om det top-bar-player modul beatport.com har lavet på deres site.

1. den reloader ikke når du skifter side (inden for beatport)
2. den følger med siden når du scroller ned.

Uden at være sikker på om det er php eller jquery eller noget tredje (formentlig en blanding), ville jeg elske at blive peget i retning af hvad jeg skal gøre for at lave noget lign.?

Tror facebooks top-menu gør detsamme hvad angår reload, følger dog ikke med ned når man scroller.

Håber i kan hjælpe mig, og undskyld hvis jeg har fejl-kategoriseret

Malthe
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 23:00 #1
Google gør det samme under billedsøgningen.. men ikke under alm. søgning - mærkeligt btw?
Avatar billede walkie84 Nybegynder
10. august 2011 - 23:50 #2
Hej Malibur,

Jeg kan ikke svare dig på, hvordan man gør sådan at den ikke reloader ved sideskift, men glæder mig til at se svaret!

Men for at den følger med på siden når du scroll'er op og ned er nemt :)
Du indsætter dette i style på din bar - position:fixed

Så bliver din bar samme sted på skærmen, selvom du scroller.

<walkie>
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2011 - 16:17 #3
<ole>

Som du kan se i adressebaren, sker der ingen reloads. Alt indhold hentes i baggrunden med XMLHttpRequest (Ajax), og data indsættes efterfølgende i siden med DOM.

Skal det gøres ordentligt - og så Google kan finde ud af at indeksere 'siderne' - kræver det bl.a., at man er overordentlig stærk i HTML, CSS, JavaScript og DOM. Har man brug for at spørge, hvordan det laves, har man rigtig meget at lære, før man bør tænke på den slags løsninger - så det er næppe noget, du bør kaste dig ud i foreløbig  =)

/mvh
</bole>