Avatar billede cyperbent Mester
09. august 2011 - 23:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende driver til Netværkskort

Jeg har oplevet at min internetforbindelse er røget sig en tur og jeg kan ikke længere komme på nettet.

Når jeg forsøger at installere en gemt opdateret driver som jeg har liggende på min hardisk sker der ikke noget. Systemet melder at der intet netværkskort er.

Endvidere ser det heller ikke ud til at der er lys i den indbygget LAN port når man sætter et netværkskabel i.

Er der nogle som har et bud på, hvad jeg kan gøre?

Mit bundkort er et ASSUS P5 Q PRO!
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 01:44 #1
Det lyder som at du skal have et nyt PCI netværkskort.
Avatar billede T-boy Nybegynder
10. august 2011 - 10:12 #2
Hvis der er et killer nic du har , har windåsen opfattet kortet som en CPU-Bro . du kan løse problemet ved at manuelt fortælle CPU-Broen at den er et nætværkskort.
Avatar billede cyperbent Mester
10. august 2011 - 13:49 #3
Hvordan gør jeg det??
Avatar billede cyperbent Mester
10. august 2011 - 14:00 #4
jeg kan lige fortælle at når man går ind i netværksforbindelser så er der ikke registret noget netværkskort
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 15:17 #5
Det er en stationær computer ikke?
På bundkortet er der nogle rammer til PCI kort.
Kortene ser sådan ud, og kan fås i foretninger som handler med computerdele. http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/netvaerkskort/netvaerkskort.asp?gclid=CJD14a_nxKoCFUkm3godt2PGrg
Avatar billede cyperbent Mester
10. august 2011 - 16:27 #6
Jeg kender godt til PCI-kort. Har også et. men driverne kan ikke bruges til Windows 7.

Men tak for linket
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 17:22 #7
Har du ikke en CD med bundkort driver? Hvis ikke, kan du finde det på Asus support side.
Avatar billede cyperbent Mester
10. august 2011 - 18:37 #8
Jeg har haft downloadet en driver og forsøgt at installere den. Men uden held
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 19:13 #9
Hvis netværkskortet er røget, hjælper det jo ikke at forny driveren.
Der findes ikke noget specielt driver til win 7. Jeg kører med den driver jeg brugte til XP.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
11. august 2011 - 10:51 #10
prøv lige at gå en tur ind i maskinens bios og se om det eventuelt skulle være blevet deaktiveret, det er set før på det bundkort..