Avatar billede elpede Nybegynder
08. august 2011 - 22:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lenovo R500 vil ikke boote

Hej eksperter

Min svigerfar har lige smidt sin maskine på mit bord med flg. problematik.

Lenovo R500 laptop med Win Vista Business. Når man trykke på startknappen kommer der efter ganske kort tid sort skærm med flg. valgmuligheder: 1. Start reparation under start (anbefales) 2. Start windows normalt.
Begge valgmuligheder ender med samme valgmuligheder igen....

Jeg kan dog under opstart trykke på ThinkVantage knappen og få Rescue and Recovery frem. Her ser jeg faktisk det "normale" microsoft opstarts billede i et kort øjeblik inden Lenovos fejretnings og diagnostigserings program tager over. Jeg har lavet en scanning men finder ingen fejl. Hvis jeg fremkalder en system oversigt, viser værktøjet ingen software....

Jeg er ikke super stærk i den slags, så alle forslag er kærkomne. Jeg har reddet de filer der skulle reddes....blot til orientering.

hit me....!

/Per
Avatar billede Andyboy Nybegynder
08. august 2011 - 22:43 #1
Kør Thinkvantage rescue and recovery ti at gendanne systemet til fabriksindstillingen
Avatar billede elpede Nybegynder
08. august 2011 - 22:47 #2
er der ingen mellemvej?...og næste spørgsmål forsvinder alt som fx. officepakken?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2011 - 22:51 #3
er det en preinstall office som du har købt nøgle til?
Vil sige du ingen cd'ere har?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2011 - 22:53 #4
Er pc tømt for usb nøgler?
Har i prøvet at fjerne batteri og holde startknappen nede i 30 sek, genmontere batteri og prøve igen?
Avatar billede elpede Nybegynder
08. august 2011 - 23:02 #5
Maskinen kører pt. uden batteri, da det gik i stykker for ca. 14 dage siden. Kan det med at holde startknappen inde så fungere?

CD'erne til officepakken kan muligvis findes....
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2011 - 23:08 #6
Jo. Batteri trikket kan løse nogle problemer sidste gang pc skulle lukke ned. Nogle komponenter i pc kan falktisk stadig tro at pc "kører" selvom den er slukket. Et tryk på startkanppen uden strøm vil neutralisere disse komponenter så pc kan komme forbi power on self testen og starte op. Er dog ikke sikkert det er problemet her, men værd at prøve.
Avatar billede flemon Nybegynder
09. august 2011 - 00:47 #7
Jeg vil genre høre hvordan du har reddet de filer der skal reddes??

Hvis de cd'ere der skal bruges til office kan findes, og nøglen ligeså, og der ikke er andre "store" installeringer ud over adobe reader, flash, java osv. snakker vi vel en ominstallation der tager ca. 3 timer alt i alt?

Men det kunne evt. lyde som disken der er stået af, derfor spørgsmålen omkring redning af filer?
Avatar billede flemon Nybegynder
09. august 2011 - 00:49 #8
Hvis ikke disken er i stykker, hvad så med at køre en "Last known good Configuration"?
Avatar billede elpede Nybegynder
09. august 2011 - 15:00 #9
@flemon: Via Lenovos Rescue and Recovery. Hvordan skal jeg finde frem til Last known good config?
Avatar billede flemon Nybegynder
09. august 2011 - 16:40 #10
Når du starter din maskine skal du taste F8 (Kan være F? på IBM)Bare tryk flere gange.
Den kommer så med en sort skærm med en masse muligheder, og her skulle der gerne være en "Last known good.... (evt. på dansk)"

Det har ikke noget at gøre med Lenovos rescue and.... at gøre.
Avatar billede elpede Nybegynder
09. august 2011 - 20:45 #11
@flemon:Jeg vil genre høre hvordan du har reddet de filer der skal reddes??.....det var her jeg svarede at jeg brugte Rescue and...

Når du starter din maskine skal du taste F8 (Kan være F? på IBM)Bare tryk flere gange.
Den kommer så med en sort skærm med en masse muligheder, og her skulle der gerne være en "Last known good.... (evt. på dansk)"
Det var F8 men virker ikke....kommer til samme opstartsbillede som nævnt først i denne tråd :-(
Avatar billede elpede Nybegynder
07. september 2011 - 08:01 #12
Det endte med en formatering...
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2012 - 13:22 #13
Hej elpede.
Jeg står med det samme problem som du havde.
Hvordan formatere du din R500?
KH Mads og god jul.