Avatar billede bjornhardt Nybegynder
07. august 2011 - 19:02 Der er 10 kommentarer

Trådløs printer

Hej
Min datter har en bærbar med et usb modem. Hvis jeg køber en trådløs printer til hende, kan hun så bruge denne. Der er ikke et netværk i lejligheden.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
07. august 2011 - 19:07 #1
Som udgangspunkt nej, idet størstedelen af "trådløse" printere, faktisk ikke trådløse. De kalder dem trådløse, idet de kan tilsluttes din router, og dernæst være trådløse, såfremt din router har trådløst netværk.

Måske er der nogle printere med indbygget modem til internet, men de er nok rimelig dyre.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2011 - 19:09 #2
umiddelbart NEJ.
Men en alm trådløs router til få penge kan lave et lokalnetværk, som kun printer og hun er med på.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2011 - 19:11 #3
#1, jeg har lexmark s305 (fra elgiganten) - billigt og det virker
Avatar billede bjornhardt Nybegynder
07. august 2011 - 19:23 #4
Det jeg har brug for at vide er om en enkelt stående bærbar med usb modem på telenor net kan bruge en trådløs printer f. eks. Brother DCP 585CW eller lexmark s305. At sætte en router op i lejligheden er ikke en mulighed.
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
07. august 2011 - 19:43 #5
På Brothers hjemmesider står der faktisk følgende om DCP 585CW:
Indbygget trådløst netkort - 802.11b/g
Indbygget Ethernet netkort - 10/100 Base-TX

Altså må det betyder at du kan bruge den uden at tilslutte den nogen router. Dog ved jeg ikke hvordan det USB-modem fra telenor virker, så det kan godt være den stadigvæk skal bruge en router til at danne et form for LAN, som den skal tilslutte.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. august 2011 - 20:37 #6
Hej vil lige sige at jeg har en HP 6500 Wireless printer der både kan køre trådløs direkte  eller igennem router trådløst i første tilfælde er der den ulempe at den kobler mig af internettet når jeg kommunikerer med printeren og når jeg er færdig skal jeg aktivere wan forbindelsen igen og derfor valgte jeg istedet at koble printeren til routeren og så installere alle andre PCér til at køre trådløst til router.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. august 2011 - 21:37 #7
Ad hoc trådløs netværksforbindelse

Du kan også forbinde computeren til HP-enheden direkte, uden en router eller et adgangspunkt. Det kaldes en "ad hoc" trådløs netværksforbindelse. HP-printere er fra fabrikken indstillet til ad hoc netværksforbindelse.

Hvis du tidligere har konfigureret printeren med en infrastruktur forbindelse (dvs. med en trådløs router/et adgangspunkt) og nu ønsker at anvende en ad hoc forbindelse, kan du bruge indstillingen Gendan netværksindstillinger på et eventuelt display på printerens kontrolpanel.
Avatar billede bjornhardt Nybegynder
23. august 2011 - 19:46 #8
Mange tak for de mange forslag jeg har valgt at tilslutte med kabel
Avatar billede bjornhardt Nybegynder
24. oktober 2011 - 19:22 #9
fint
Avatar billede store-morten Ekspert
24. oktober 2011 - 20:10 #10