Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 00:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Feedback på nyt site

Hej folkens

Er så småt færdig med en hjemmeside til en kunde omhandlende hendes akupunktur og terapi klinik. Ønsker lidt evt. feedback, før det lanceres "officielt".

Konstruktiv ris/ros på design, funktionalitet, SEO og kodning.
Forslag og andre ideer er selvfølgelig også velkomne.

På forhånd tak.

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 00:09 #1
Hmm. Og så lige en adresse måske? Dooh.
Sitet findes på www.akubody.dk
Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 00:11 #2
Forresten kunne jeg godt tænke mig især at høre fra en, som sidder med et OS X styresystem og Firefox, mht. til placering af billedet på forsiden. Det skulle tilsyneladende drille lidt her, ifølge Adobe's BrowserLab. Billedet skulle "svæve" lidt.
Avatar billede escape4ever Novice
07. august 2011 - 02:15 #3
selve designet er fedt simpelt og dejligt ikke rodet på nogle måder, måske en mere crem farve på baggrunden det er træls at se for lang tid på hvid baggrund. undre mig bare over der i menuen er dobbelt mellemrum mellem bestil og kontakt, når der kun er det halve ved de andre de forvirre lidt desuden er det træls der er scroll på alle siderne ihvertfald burde det ikke være på forsiden.
Avatar billede magic-mouse Novice
07. august 2011 - 07:55 #4
Jeg synes det er ret så godt.

Ville måske øge line-height: til 150% eller ligende, det øger læsbarheden. Ellers er der ikke noget andet jeg ville ændre.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
07. august 2011 - 08:22 #5
1:
Under "Kontakt os":
Synes der mangler enten en ramme omkring billedet af telefonen,
eller maaske skulle det laves transparent (uden baggrund).

2:
Under "Kontakt os":
Maaske en kort forklaring af Antispam feltet for de mindre oevede brugere.
Avatar billede magic-mouse Novice
07. august 2011 - 09:18 #6
et lille forslag.

På kalender siden læg til:

kalender_future: cursor: pointer;

<td class="kalender_future" javascript="location.href='Side-0-Dato-9.8.2011';"><a class="kalender" href="Side-0-Dato-9.8.2011">9</a></td>

Sådan at man ikke skal trykke på teksten, men kan trykke på hele firkanten.
Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 11:30 #7
#3 Tak for respons.

1. Jeg undrer mig over, at du siger hvid baggrund! Hvilken styresystem og browser, sidder du i? Der er nemlig ikke hvid baggrund på hjemmesiden. Der ligger et background-image-pattern jeg har lavet.

2. "Kontakt os" er højrestillet og alle andre punkter er venstrestillet, for at adskille det lidt. At der er kommet så mange punkter i menuen, at det næsten er nede på kun at være et "dobbeltmellemrum" er sket sidenhen.

3. Hvad foreslår du, at der kan gøres, for at mindske/fjerne den vertikale scroll? Fjerne kundens indhold fra siderne? :-) Tror ikke, at det er et punkt som der vil kunne korrigeres for. Det handler i lige så stor grad om den besøgendes skærmindstillinger. Så længe det er lodret scroll og ikke horisontalt, er det acceptabelt.
Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 11:39 #8
#4 og #6 Tak for respons.

1. Jeg vil kigge lidt på line-height og måske justere lidt på tallene. Er læsbarheden generelt "svær"? Kontrastmæssigt synes jeg ellers at det skulle være fint. Men måske det smelter lidt sammen.

2. Jeg har overvejet dette. Problemet er, at jeg helst ikke benytter mig af JavaScript, hvis det kan undgås. Det kan det ikke i det her tilfælde, da man ikke kan lave hele boksen klikbar med CSS. Det er lidt en ting, som jeg går og grubler over, da jeg er en smule ked af, at hele boksen ikke er klikbar. I og med, at det også er noget du lægger mærke til, kan det være jeg bør bide i det sure æble og benytte mig af JavaScript løsningen.
Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 11:43 #9
#5 Tak for respons.

1. Hvilken baggrund oplever du på billedet af telefonen, siden du siger, at det skal være transparent? Billedet har/bør have sammen baggrundsfarve som resten af sitet og fremgår derfor som transparent. Der vil ikke komme en ramme omkring, da det slet ikke vil passe ind i designet ifølge min mening. :)
Avatar billede webweaver Praktikant
07. august 2011 - 11:45 #10
#5 Postede lidt for hurtigt kan jeg se.

2. Det kan være en udemærket idé. Det vil jeg overveje.
Tror du, at folk uden for denne "branche", vil have svært ved at forstå, hvad de skal foretage sig ved dette felt, som det er nu?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
08. august 2011 - 08:14 #11
1:
Baggrunden er graa (tror jeg) hos mig med IE 8.0.

2:
>>Tror du, at folk uden for denne "branche", vil have svært ved >>at forstå, hvad de skal foretage sig ved dette felt, som det >>er nu?
Ja, for nogle folk helt sikkert (viste det til min kone, som ikke var klar over, hvad det var til for).
Avatar billede webweaver Praktikant
08. august 2011 - 11:50 #12
#11 Tak for respons.

1. Jep. Baggunden bør være grå. Eller den bør bestå af et gråligt mønster.

2. Okay. Jamen så bør jeg nok forholde mig lidt til det og gøre noget ved det. Tak for informationen.
Avatar billede webweaver Praktikant
11. august 2011 - 10:53 #13
Jeg har kigget lidt på forslagene.
Kalenderen er rettet til med lidt JavaScript.

Med hensyn til beskrivelse af antispam, har jeg gjort det på den mest simple måde, ved at benytte mig af title attributten på et img tag. Jeg har beskrevet, hvad man skal foretage sig. Jeg har ikke beskrevet, hvad ideen med "Antispam" feltet er, da det udmiddelbart er irrelevant for den målgruppe som vil være at finde på det site.

Billedet af telefonen er lavet om. Kunden ville gerne have et billede, som ikke var taget fra nettet. Billedet har i den henseende også fået transparent baggrund, så du burde ikke opleve nogen farveforskelle længere js_delhpi.

Der er ikke nogen af jer, som sidder med et andet styresystem end Windows og kan se om forsiden er i orden?
Avatar billede henrik nielsen Nybegynder
11. august 2011 - 23:04 #14
Jeg sidder på en OS Lion med Chrome og ser ikke nogen umiddelbare "fejl".

Siden er måske lidt kedelig, men i denne målgruppe og emnes tilfælde er det nok det bedste :)

mvh
Henrik
www.apptester.dk
Avatar billede webweaver Praktikant
11. august 2011 - 23:50 #15
Det er umiddelbart også kun Firefox der skulle drille på et andet styresystem, så vidt jeg kan se via mine tests i BrowserLab.

Men det vil stadig være rart, at få understøttet, at det rent faktisk også giver problemr. Der er rimelig mange som sidder på Mac med Firefox fx, så vil godt have det fikset, hvis der er et problem.
Avatar billede henrik nielsen Nybegynder
12. august 2011 - 09:28 #16
Så har jeg også lige tjekket i Firefox på Lion og der ser den også helt fint ud :)

Henrik
www.apptester.dk
Avatar billede webweaver Praktikant
12. august 2011 - 11:59 #17
Okay, fint nok.

Jamen I alle kan smide et svar og så tildeler jeg point ud.
Avatar billede webweaver Praktikant
15. august 2011 - 00:00 #18
Jeg lukker ....