Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
02. august 2001 - 13:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Citrix Meteframe modtager ikke opkald

Jeg her et problem.
Min Citrix Metaframe, vil ikke tage imod udefrakommende opkald på ISDN. ISDN modemet viser godt nok, at B kanalen bliver aktiveret, men computeren nægter at tage opkaldet. Hvad kan der være galt. Det skal også lige siges, at computeren kører Windows NT 4.0 Terminal Server.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede dr.m Nybegynder
02. august 2001 - 13:29 #1
Are you behind a firewall?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
02. august 2001 - 13:37 #2
nej, jeg er ikke bag en firewall.
Avatar billede acp Nybegynder
02. august 2001 - 15:22 #3
Har det virket tidligere ?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
02. august 2001 - 23:39 #4
ja... det er det der det mærkelige. Det hele har virket før, men fra den ene dag til den anden, blev IBM Netfinity 3000 serveren tosset, og nægtede udover Citrixen også at lave backup. Sådant noget gammelt lo..!
Avatar billede acp Nybegynder
03. august 2001 - 07:48 #5
Har du installeret noget nyt Software på Serveren eller....
Avatar billede dobber Nybegynder
03. august 2001 - 11:41 #6
1 bruger du dail back
2 er der tidsbegrænset logon på brugeren
3 har du prøvet remote access fra en NT til NT Terminal Server
Avatar billede dobber Nybegynder
03. august 2001 - 11:42 #7
Ps pkt 3 er for at kontrolere om det er citrix en NT der er problemet
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
03. august 2001 - 13:54 #8
1) nej, ikke dial back
2) Nej, ingen tidsbegrænsninger
3) remote access fra NT til NT TS virker OK

Jeg tror det er citrixen der er skør
Avatar billede happyface Nybegynder
08. august 2001 - 20:56 #9
Har du haft stoppet/startet din backup-controller og slettet evt. backup-køer!?

Hvis en backup ikke bliver kørt ordentligt, så er der jo nogle services som ikke kommer op igen - har du prøvet en genstart!?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
09. august 2001 - 11:39 #10
Jeg har prøvet at genstarte.

Men sjovt nok at du nævner backuppen.
Den har nemlig aldrig nogensinde virket ordentligt.

Jeg prøver lige at tjekke servicerne, og se om alt kører.
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
12. august 2001 - 18:55 #11
Efter backupen er taget fra, har serveren fået den gode idé, at hver gang man prøver at connecte til Citrixen smider den Blå skærm op, og genstarter. Højst besynderligt...?
Avatar billede happyface Nybegynder
04. september 2001 - 21:22 #12
Har du fået løst dit problem!!?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
10. september 2001 - 18:45 #13
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad der er galt. Men har fundet ud af, at det ikke var Citrix serveren der var tosset, men ISDN\'en. Så jeg satte Citrixen op til at modtage opkald over Internettet via TCP/IP.

Dette virker indtil videre...

Men tak for hjælpen alligevel!