Avatar billede nca Juniormester
03. august 2011 - 15:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

AD oplysninger i Delphi via ADSI

Jeg har gennem lang tid brugt NTSet for at hente informationer ud af ADet.
Efter at jeg har skiftet til Win 7 er jeg løbet ind i problemer, som jeg ikke kan finde en løsning på.
Jeg har derfor besluttet mig for at droppe NTSet og bruge ADSI for at fiske informationer ud fra domænet.
Vores AD består af 4 DCer med Server 2003 R2 styresystem og en enkelt DCer med Server 2008 R2 styresystem.
PCens styresystem er Windows 7 Prof.
Min Delphi version er Delphi 7.
Er der nogen, der kan hjælpe mig i gang?
Jeg har brug for følgende:
1. Kontrollere om en bruger er oprettet i ADet
2. Aflæse brugerens homedirpath og profilepath
3. Undersøge om brugeren er medlem af en bestemt gruppe i ADet

Med venlig hilsen

Niels Christian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. august 2011 - 21:23 #1
Ikke at jeg har nogen forstand på det, men jeg har et gammelt eksempel hvor der er noget med ADSI
Det er hentet fra http://www.agnisoft.com/downloads/adsicode.zip

Måske er der noget du kan bruge der.
Avatar billede nca Juniormester
05. august 2011 - 10:01 #2
Jeg har selv haft kikket på denne kode, men når jeg kompilerer den i Delphi 7 får jeg forskellige fejl.
Fx. giver varArr := NULL; i adshl en fejl. I hovedprogrammet er der også masser af fejl, som jeg ikke kan gennemskue.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. august 2011 - 18:33 #3
Jeg får også en lignende fejl i Delphi XE, så det dur nok ikke.
Avatar billede tolderlund Nybegynder
11. august 2011 - 13:27 #4
Fejlen kommer jo fordi det er lavet til en ældre Delphi version.
I Delphi 7 og nyere skal du tilføje Variants til uses i den unit hvor kompileren siger "Undeclared identifier NULL".