Avatar billede jenki Nybegynder
02. august 2011 - 10:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Stifinder mangler seneste

Jeg var super glad da jeg opdagede den nye feature i Windows 7, hvor man kan have Stifinder på proceslinjen og ved højreklik se de senest åbnede mapper, og man kunne fastgøre dem man bruger mest - denne feature forsvandt pludseligt for nogle dage siden, uden at jeg øjensynligt har ændret noget. Ved nogen hvor man evt. igen kan genskabe dette?

Samme feature er stadig i f.eks. Excel - der er den ikke forsvundet.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. august 2011 - 12:43 #1
Hej Jenki

Prøv
"Start" -> Accessories -> Højreklik på "Windows Explorer" -> Vælg "Pin to taskbar"

Ved ikke helt hvad det er på dansk (sidder med en engelsk W7), men det er vel noget i stil med:
Start -> Tilbehør -> Højreklik på "Windows Explorer -> fastgør til menulinie eller noget derhen af.
Prøv lige at kigge på billedet på dette link, hvilket viser hvad jeg mener.

http://www.gratisimage.dk/image-5015_4E37D3FA.jpg
Avatar billede jenki Nybegynder
02. august 2011 - 13:35 #2
Hej Martin-Rene,
Takker, men det har jeg allerede gjort, men der er stadig ikke nogen seneste filer når jeg højreklikker
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. august 2011 - 16:16 #3
Lige et lille bonus spørgsmål:
Har du brugt CCleaner eller lignende til at rydde op med? Det kan fjerne de programmer.
Avatar billede jenki Nybegynder
02. august 2011 - 16:58 #4
øh, jeg tror vist at jeg må have beskrevet problemet forkert, for hvad er det lige jeg skulle fjerne?
Når man har låst stifinder til proceslinjen, så kan (kunne) man højreklikke på mappen (på proceslinjen) og så kom de seneste mapper frem man har været inde i / åbnet, og man kunne ved at højreklikke på den enkelte mappe, få den "fastgjort til listen".
Prøv selv at åbne Excel og gå ned og højreklik på ikonet på proceslinjen, så vil du se hvad jeg mener.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 17:09 #5
Er det denne funktion du mangler?
http://imageshack.us/photo/my-images/820/stifinder.png/
Prøv at gå tl start og skriv Aero! hvis du får muligheden søg efter og reparer efekter i Aero eller noget lignende:Det er en del af Aero efekten. prøv også i kontrolpanelet mappeinstillinger at nulstille.
Ps læs også FAQ det er ingen af jer der skal sende som svar det er først når den rigtige løsning er lagt at spørgeren bede om et svar så der kan uddeles point:-(
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. august 2011 - 18:18 #6
# jenki
Så misforstod jeg hvad du mente.

#Poko1
Det har du ret i.
Avatar billede jenki Nybegynder
04. august 2011 - 13:27 #7
Hej Poko1, ja det er lige det der mangler - jeg gjorde som du sagde, men via Aero fejlsøgning finder den ingen problemer, og via "funktioner-mappeindstillinger-gendan fabriksinstilling" i stifinder (jeg kunne ikke se mappeindstillinger i kontrolpanelet som du skrev)kom visningen heller ikke tilbage - har du / andre nogle andre forslag?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 15:01 #8
Avatar billede jenki Nybegynder
04. august 2011 - 22:57 #9
Oki, fandt det og nulstillede, men dette hjalp heller ikke :-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 13:03 #10
Har du iøvrigt prøvet at gendanne til før problemet opstod?
og så lav for pokker den reparationsdisk du har mulighed for.
Avatar billede jenki Nybegynder
05. august 2011 - 13:12 #11
nu lyder du som Lenovo :-)
Nej jeg har ikke prøvet gendannelse, da jeg ikke kan huske hvor langt tilbage jeg skal gå, og ville jo helst undgå det, for så mister jeg måske programmer jeg har lagt ind siden - så dette er for mig "last option".
Hvad er det for en rep disk jeg har mulighed for at lave - mener du sikkerhedskopiering af windows, eller?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 13:38 #12
nu lyder du som Lenovo :-)

Hvis du går til programmer vedligeholdelse sikkerhedskopiering og gendannelse kan du på siden til venstre for oven vælge at lave en reparationsdisk den fylder mellem 140 og 165 Mb og kan være på en alm. CD.
Avatar billede jenki Nybegynder
05. august 2011 - 13:55 #13
oki, det vil jeg så gøre, men hvis jeg laver den nu, hvor jeg ikke har løst problemet, så hjælper dette vel ikke i denne situation, vel?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 14:06 #14
Du kan jo prøve en CD-R koster ikke alverden
Avatar billede jenki Nybegynder
17. august 2011 - 06:54 #15
tak for hjælpen, men intet af det foreslåede har hjulpet mig af med problemet.
Jeg trykkede ved fejl på "stemme" da jeg troede jeg fik mulighed for at sige om dette havde hjulpet eller ej.