Avatar billede lucas-lp Nybegynder
01. august 2011 - 22:41 Der er 6 kommentarer

ungdoms job til 14 årig

hej alle
jeg er en 14 årig dreng som vil ud tjene nogen penge efter mine forældre er blevet skilt er der nogen som ved at men kan få et job i nerheden af brøndby glostrup eller ishøj kunne det være rart:):)
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 22:49 #1
Er det ligemeget hvilket job?

Der er sikkert en avis/reklame rute ledig. Prøv blivomdeler.nu
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 23:04 #2
Industri kvarter gå rundt og spørg ved dem..
tjek i lokal avis..
kig nede i supermarkedets væg ophæng, kan være nogen sætter sedler op i der med jobs :)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
01. august 2011 - 23:06 #3
han er jo stadigvæk et barn, derfor er det eneste han må lave er omdeler. Supermarked osv skal barnet mindst være 15 år, før de ren juridisk må ansætte dem.
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 23:11 #4
Tjek også om den lokale avis, mangler bude. Det giver bedre løn end reklamer.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2011 - 06:05 #5
Bilag 7

Liste over, hvad unge, som er fyldt 13 år, må beskæftiges med, jf. § 30
1.Lettere arbejde inden for landbrug, gartneri, rideskoler med fodring, udmugning, pasning af mindre husdyr samt heste, lugning, bær- og frugtplukning, plantning, grøntsagsopsamling samt lignende opgaver.
2.Lettere arbejde med modtagelse, sortering, optælling, prismærkning samt pakning af varer og emballage i butikker, supermarkeder og varehuse.
3.Lettere ekspedition i mindre forretninger, såsom kiosker, bagerbutikker og grøntforretninger.
4.Lettere rengøring, oprydning og borddækning.
5.Lettere manuel montering, dog ikke lodning og svejsning.
6.Lettere malearbejde, dog ikke sprøjtemaling.
7.Lettere manuelt arbejde, såsom ilægning i poser, kuverter og æsker, kontrol og pudsning af færdige produkter samt håndtering af rent vasketøj.
8.Lettere budtjeneste, herunder internt piccoloarbejde, og udbringning af aviser og reklamer samt salg af aviser o.l.
9.Lettere arbejde med bogopsætning på biblioteker.
10.Lettere arbejde med desinfektion af koyvere o.l. med desinfektionsmidler og andre midler, der er godkendt til dette formål af Fødevaredirektoratet. Midlerne må ikke være faremærkede eller indeholde organiske opløsningsmidler.

http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger-mv/unge/at-vejledninger-om-unge/wit-e02-ikke-undervisningspligtige-unges-arb/e02-ikke-undervisningspligtige-unges-arb/teasers/indholdsfortegnelse-bilag/bilag-7.aspx
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. august 2011 - 22:35 #6
Måske det ville være en idé at starte med en avisrute? det giver lidt mere frihed end f.eks at være flaskedreng i en butik hvor man bliver klemt sammen af kunderne.