Avatar billede jhjorsal Mester
01. august 2011 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gendan mistede data

Jeg har lige lavet en kæmpe brøler, jeg skulle ligge en ny xp ind på en IBM maskine, det skulle gå lift hurtigt, så jeg kopierede hele "Documents and Settings" samt alt hvad der lå på skrivebordet over på en ekstern HD. Installerede den nye xp med en normal formatering, og opdager derefter at at den kun har flyttet en mappe fra "Documents and Settings" og det var ikke lige en der var særlig relevant, hvor i mod alle billederene ikke var kommet med, pc'eren stod dog og flyttede data i 1½ time jeg jeg kunne se på overførsels billedet at den også flyttede billeder, men de er der ikke. Jeg har så prøvet at installere PC inspector for at se om den kan finde noget, men den kan overhovedet ikke finde noget heller ikke de ting der ligger på den eksterne HD, det forståe jeg nu ikke helt, og jeg går ud fra at det ikke kan betale sig at lede efter billederene på maskinen med den ny installeret xp som blev formateret normalt. Nogen der har nogle gode råd?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
01. august 2011 - 12:21 #1
Tjek først hvor stor mappen du flyttede til den eksterne hd er. Virker den til at være stor nok til at indeholde dine filer - kan det være et spørgsmål om rettigheder eller at filerne er skjulte.

Det er muligt du stadig kan redde billederne fra den gamle computer/harddisk med reinstalleret xp. Det kræver dog at du så hurtigt som muligt undgår at bruge den - piller harddisken ud og forsøger at gendanne dataen - eks. via getdataback for NTFS.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2011 - 15:11 #2
Gå frem efter http://www.eksperten.dk/spm/942823#reply_7806925 #8 (Photorec) så bør det køre for dig
09. august 2011 - 08:34 #3
(Er du stadig igang ?)
Avatar billede jhjorsal Mester
09. august 2011 - 08:57 #4
Nej jeg opgav det, ejeren sagde at der kun lå billeder fra det sidste ½ år så det var ikke et stort problem, og hun var iøvrigt dårlig til at fotografere, så alle 3 lig et svar, så deler i.
Avatar billede jhjorsal Mester
16. august 2011 - 07:38 #5
Så lukker jeg selv