Avatar billede frulilla Nybegynder
01. august 2011 - 11:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB2.0 Storage Device

Jeg har en USB2.0 Storage Device (Samsung) som ekstern harddisk. Den er trådløs, og jeg kommer fint på den på min egen bærbare.

På en anden bræbar, kan jeg også finde den, men når jeg vil tilgå den får jeg meddelelse om, at jeg ikke har tilladelse. Jeg er kommet så vidt, at der kom en login boks frem - men jeg mener slet ikke jeg har noget som helst kode på den. Så kan jeg ihvertfald ikke huske den.

Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre i sådan et tilfælde?
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2011 - 13:38 #1
Trådløs USB diske?

Umiddelbart vil jeg tro at den kun kan tilgås fra én maskine ad gangen. (men jeg kan tage fejl).

En forklaring, er at disken er formateret med NTFS på din bærebare. NTFS inkluderer filrettigheder, som den anden maskine så ikke kan få lov til at gøre brug af. Dérfor beder den om kode (Windows standard reaktion).

Hvis du kan finde ud af om noget af ovenstående kan have noget af sige, så vend tilbage. Så tager vi den dérfra :)

/Venturer.
Avatar billede frulilla Nybegynder
01. august 2011 - 19:42 #2
Haha ja jeg kan godt høre nu, at det lyder lidt skørt. Men den har altså både mulighed for usb tilslutning men også trådløs.

Jeg kan komme ind på den når jeg bruger usb, men ikke trådløs. Så får jeg også beskeden på min egen pc.

Det er meget lang tid siden jeg satte den op, så har lykkelig glemt hvad jeg gjorde sidst.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. august 2011 - 08:40 #3
Hmm... For at kunne komme med yderligere forslag er jeg nødt til at vide hvilken boks der er tale om. Helst et modelnummer.

/V
Avatar billede frulilla Nybegynder
03. august 2011 - 12:23 #4
Nu forlanger du meget :)

Der står ICY BOX på siden af den. På mærket bagpå står der IB 35U-B.

Hjælper det noget?

//Ellen
Avatar billede venturer Nybegynder
03. august 2011 - 15:02 #5
Ok. Den eksterne harddisk. Er den sat til din ene bærebare med USB, og så kan du forsørger du at tilgå den via den trådløse fra den anden bærebare? Skal den første bærebare være tændt for at du kan dette? (jeg kan ikke finde en ICY BOX med det nummer som understøtter netværk).

Har det virket før?
Hvilken Windows (eller andet) version kører du med på de to bærebare?
Jeg gætter på det har noget med delingen af disken at gøre.

/V
Avatar billede frulilla Nybegynder
03. august 2011 - 19:34 #6
Så er det den her:
Amitech Netshare II
Serienummer: 2082565155

Har dem begge tændte.  Det er da flovt!! Men jeg vil stadig gerne kunne komme ind på den.

Det har virket før.

På begge bærbare kører jeg med win7

1.
Jeg kan komme ind på harddisken når jeg til slutter den med et usb stik til bærbar 1.
Bærbar 2 skal skrive et kodeord.

2.
Når jeg tager usb stik ud, kan ingen af dem komme på, men jeg kan se den i oversigten over netværk.
Avatar billede frulilla Nybegynder
06. august 2011 - 16:38 #7
Tager på ferie, så lukker for nu. Så må jeg kigge på det efter ferien.

Hvis du vil ha point, skal du lige smide et svar.
Avatar billede venturer Nybegynder
07. august 2011 - 21:09 #8
Kaster håndklædet i ringen.
Jeg vil skulle sidde med det foran mig for at kunne blive klogere.
Beklager :)

/V
Avatar billede frulilla Nybegynder
21. august 2011 - 16:00 #9
Lukker stille og roligt emnet.