Avatar billede anders_cp Nybegynder
31. juli 2011 - 20:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen dvd-lyd i Windows Media Center

Hejsa.
Følgende HAR virket fint, men virker nu pludselig ikke.

Der er ingen lyd, når jeg afspiller dvd'er i Windows Mediacenter. Jeg har prøvet alle mulige indstillinger, men intet hjælper. Senest har jeg ville afinstallere Mediacenter, for at geninstallere i håb om at dette skulle hjælpe. Desværre har jeg ikke fundet ud af hvordan man afinstallere MediaCenter.

Jeg kører med Windows Vista.

Please help.
Avatar billede Blueeyez Mester
31. juli 2011 - 20:46 #1
Prøvet og tjekke om højtalerne er sat til i den rigtige port i medie centeret? Eller om de er tændt/får strøm?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
31. juli 2011 - 21:02 #2
Jeg bruger de indbyggede højttalere, og de virker fint i alle andre programmer.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
31. juli 2011 - 21:02 #3
f.eks. VLC
31. juli 2011 - 21:12 #4
Generelt: Er der noget som helst lyd ? Opstart's PlingeLing ell. lign.
Avatar billede Blueeyez Mester
31. juli 2011 - 21:14 #5
Nu ved jeg ikke helt så meget om det her, skønt jeg sidder med en Windows 7 Ultimate 64 bit maskine som burde have media center men jeg har endnu ikke fundet det.. men jeg vil sige problemet er i programmet eller måske nede i processlinjen klik på lyd (mindes vista os kan justere lydniveau på div programmer der) ligesom 7 :)
Avatar billede Blueeyez Mester
31. juli 2011 - 21:48 #6
Jeg kan dog sige at du kan fjerne/tilføje winodws media center i (Tilføj fjern programmet og så windows programmer og funktioner (Det kan man i hvertfald i windows 7 ultimate) og mindes vista og 7 er ret ens på dette område
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2011 - 08:00 #7
Har du installeret Service Pack 2? Jeg har prøvet et par gange, og hver gang forsvinder min lyd.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2011 - 08:04 #8
Der sker underlige ting åbnede denne tråd og ser til min forbavselse at jeg har skrevet #7 det er fuldstændigt umuligt jeg har lige åbnet?????
Avatar billede anders_cp Nybegynder
01. august 2011 - 11:01 #9
Karise_Larry ->
Ja alt virker. Det er kun lyden fra dvd og kun i programmet windows Mediacenter. Hvis man afspiller en wmv-fil, viser programmet både lyd og billede og hvis jeg afspiller en dvd i et andet medieplayer-program vises også både lyd og billede.

Poko1 ->
Ja, der er installeret ServicePack 2, men det er vel ikke tilrådeligt at fjerne den?

Blueeyez ->
Nej, programmet figurer ikke under tilføj/fjern programmer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2011 - 11:09 #10
Der er sket noget underligt på Eksperten jeg har under ingen om stændigheder skrevet #7 jeg ville se tråden og til min forbavselse ser jeg #7:-( jeg kender ikke Vista smed det ud da jeg fik en PC. med programmet.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
22. august 2011 - 09:49 #11
jeg bliver nødt til at lukke