Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 08:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afinstallering af Comodo Firewall, Windows XP SP3

Kan ikke afinstallere Comodo Firewall.
Kører Windows SP SP3.
Har deaktiveret Windows Firewall.
Når jeg kører afinstalleringen, begynder den, men stopper så på et tidspunkt og siger at der er en fil den ikke kan læse (en .msi fil så vidt jeg husker). Den skriver så at den ruller operationen tilbage og at ingen ændringer er foretaget.
Men derefter går maskinen ned efter nogen tid. Der kommer en blå skærm med en masse tekst om at den er helt gal.
Så kan jeg som regel få maskinen op igen ved at gå til et tidligere restore point (i safe mode), ofte efter flere forsøg.
Prøvede at deaktivere Comodo før afinstalleringen. Det hjalp heller ikke.
Prøvede at geninstallere Comodo - men den stoppede og sagde at jeg først skulle afinstallere Comodo Internet Security 4.x. :-)
Kører Microsoft Security Essentials og ingen andre (aktive) antivirusprogrammer eller firewalls.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 08:44 #1
Hej..

Prøv at starte din computer i "fejlsikret tilstand"..

Du kommer i "fejlsikret tilstand" ved at tænde for din computer og trykke på "F8" efter BIOS test..
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2011 - 08:50 #2
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 09:41 #3
Prøv denne Batch fil..

Download.
http://gupl.dk/63344/
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 13:13 #4
- fik en rykker...

jaja - giv mig lige lidt tid til at teste det ... :-)

- prøvede at køre CIS Clean-up Tool (bat-fil).

Først advarer den om at man skal sikre sig bl.a. at

cmdagent.exe og
cfp.exe

ikke kører. Det gjorde de. Men kunne ikke fjerne dem med Windows Task manager. Så kørte jeg bat-filen alligevel - undervejs kom der en masse fejlmeddelelser a la: Fejl - kunne ikke finde filen ... og Adgang nægtet. Det lovede jo ikke godt.

Restartede - kørte den igen - og nu ser det foreløbig ud til at den ikke kører - skal lige teste lidt mere - vender tilbage ...
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 13:24 #5
Tak for svaret.
Som der står i spørgsmålet, brugte jeg "safe mode" - det er det samme som "fejlsikret tilstand". :-)
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 13:27 #6
Svaret gælder også niksen11.

Tak for tippet om bat-filen - CIS Clean-up Tool.

Som nævnt i sidste indlæg gik det med lodder og trisser (= en masse fejlmeddelelser og advarsler), og det ser ud til at Comodo er fjernet. Slog Windows Firewall til bagefter.

Har læst andetsteds, at der kan være en del rester af Comodo tilbage, men de er måske alle fjernet nu? (Fejlmeddelelserne sagde jo at den ikke kunne finde forsk. registrerings-værdier mm.).
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 13:30 #7
- har checket boksen Accepter dette svar ud for niksen11 og Michael-WJ-IT - men kan ikke se om jeg har givet point - og check-mærket forsvinder igen ...
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 14:03 #8
Der var et andet link der fortalte om at fjerne Comodo og rester:

http://www.ehow.com/how_4833550_remove-comodo-firewall.html

Prøvede at følge dette (efter ovst. batfil fra CIS Clean-up Tool).

Da det kom til at jeg skulle fjerne WBEM\Repository ville den ikke fjerne den, men sagde at jeg skulle lukke andre programmer der evt. brugte dette. Men kunne ikke finde ud af hvad det skulle være for programmer.

Ved genstart af computeren kom der en meddelelse:

Critical error:
CFP.exe is not being started from the installation directory. You should run it to make it function properly. Do you still want to continue?

Men det lader til at være en Comodo fil, så det kan vel ikke være så alvorligt, når jeg nu skulle have afinstalleret den ...
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 14:29 #9
Tak til alle for gode svar.
Er ikke helt sikker på at der ryddet ordentligt op endnu, men det ser da ud til at virke. :-)
Avatar billede toktok Mester
30. juli 2011 - 14:48 #10
Ved at acceptere mit eget svar kom jeg åbenbart til at afvise tidligere svar, men ville gerne have givet dem point ... Nu kan jeg ikke give point mere ...