Avatar billede KHHP Juniormester
29. juli 2011 - 20:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WiFi fra bærbar

Hej
Jeg har netop bestilt ny hardware til min PC, og kom i den forbindelse til at tænke på om jeg kunne tage det trådløse netværkskort fra min bærbare pc og montere det på min stationære pc, i PCI-E x1 porten, da det ser ligesådan ud som den port kortet sidder i på den bærbare.

Er det overhovedet muligt eller skal jeg bare kaste mig ud i det?
Avatar billede geekzone Nybegynder
29. juli 2011 - 21:07 #1
PAS...

Men du kan dele din netforbindelse fra din bærbar - så at den forbinder, men at den via et ethernet kabel forbinder dig til din stationære
Avatar billede KHHP Juniormester
01. august 2011 - 12:23 #2
Hej
Tak for dit svar.
Grunden til at jeg spurgte, var primært for at spare penge.
Men jeg har nemlig ikke nogen licens til Windows, og har heller ikke de ca. 800 kr. det koster at anskaffe sig en Windows licens. Derfor skulle computeren køre Linux, og det er der problemet med internetdeling via LAN-kabel bliver et problem. Min nuværende bærbare kører Windows 7, og internetdeling fungerer på alle Windows-maskiner, endda helt ned til Windows 2000, men alt UNIX-baseret, dvs. Mac og Linux, kan tilsyneladende ikke finde ud af det.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. august 2011 - 09:29 #3
Lukket