Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 19:06 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Internet explorer mm

Hej så er den helt galt:

OS: XP MCE SP3

Følgende fakta:

Kan ikke komme i min netbank og flere andre hjemmesider via IE, men kan med FireFox

Kan ikke åbne "Hjælp & Support" for tilbageførsel til et gendannelsespunkt.

Kort og godt, men flere oplysninger sendes gerne.

Mvh eholmann
29. juli 2011 - 19:44 #1
Hvilken Browser version ?

Er det sket 'pludseligt' ?

Systemgendannelse!! (Du behøver ikke "Hjælp & Support" for det !)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2011 - 19:51 #2
Systemgendannelse:
Start - Programmer - Tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse.

Eller rstrui.exe fra Start - kør.
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 19:52 #3
Hurtigt svar må jeg sige.

IE8 dansk.
Hurtigt? Opdaget det i dag og er dagligt i netbanken så det må siges at være opstået ret pludseligt.
Jeg er godt klar over, jeg kan finde systemgendannelse uden at gå via "Hjælp og support". Brugte tilbehørvejen, men det funker ej heller?!
Venligst eholmann
29. juli 2011 - 19:58 #4
...men det funker ej heller?!... - hvad sker der da / Eller IKKE sker ?
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 20:07 #5
Der sker intet. Det normale billede kommer slet ikke op på skrivebordet.
Nævnte forslag (rstrui.exe) virker ikke.
Forsøgte at lede efter filen men søgefunktionen viser sig heller ikke at virke. Her mangler de sædvanlige linier, hvor man kan skrive hele eller dele af navnet. Besynderligt.
Jerg har ikke ændre noget de seneste dage. Faktisk sætter jeg en ære i have en stabil maskine og holder mig til anerkendte programmer!
eholmann
29. juli 2011 - 20:13 #6
Fejlsikker tilstand -> System gendannelse ?
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 20:44 #7
Det har jeg så forsøgt uden held.
29. juli 2011 - 20:47 #8
... så den 'foreslår' slet ikke [Systemgendannelse], når du opstarte i 'Fejlsikker tilstand' ? Det plejer den jo ...
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 20:51 #9
Ok - ser lige efter. Jeg startede "blot" i safe mode
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 21:02 #10
Der er ret mange muligheder. Kan du hjælpe med at præcisere. hvilken jeg skal bruge. Muligheder er på engelsk i min version-
29. juli 2011 - 21:11 #11
[Start] [Run]  rstrui.exe
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 21:18 #12
Det er desværre forsøgt uden held. Se #2 john_stigers

Den skriver, at filen ikke findes. Skulle jeg forsøge med at hente den på nettet?
29. juli 2011 - 21:23 #13
Start - Programmer - Tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse.

Ved ikke PRÆCIST hvad det hedder på 'udenlands' ...

Men hvis du ikke selv kan læse/gætte dig til det, må du ta' SAMTLIGT punkter

Men kig evt. efter

[system restore] ...
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 21:29 #14
Jeg har fundet exe filen, som ligger i C:\WINDOWSsystem32\restore og vil så forsøge i safe mode
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 21:44 #15
Via ovennævnte har jeg forsøgt at aktiver exe filen uden held. Der fremkommer blot en tom rude. Filen er på 371 KB, OK?
Avatar billede eholmann Nybegynder
29. juli 2011 - 22:13 #16
Jeg er nok kørt fast her. Har forsøgt med en vejledning fra Microsoft. Dette gav ikke noget resultat!
29. juli 2011 - 22:20 #17
Hmmm... gennemfør det du kan fra denne 'pakke' ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

------------------

Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...

Og tilsvarende modsat mht. omtalte Log filer ...
Avatar billede eholmann Nybegynder
30. juli 2011 - 00:19 #18
Ovennævnte (#17) foretaget med følgende resultater:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 00:16:23, on 30-07-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Media Center Diagnostic Kit\Tests\Bin\ehMonitor.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Seagate\Schedule2\schedul2.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSvcM.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Seagate\DiscWizard\TimounterMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Seagate\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\filehippo.com\UpdateChecker.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Microsoft\Office Live\OfficeLiveSignIn.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Erik\Desktop\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R3 - URLSearchHook: (no name) - {31c7d459-9cc3-44f2-9dca-fc11795309b4} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1C4AB6A5-595F-4e86-B15F-F93CCE2BBD48} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: QuickNet - {EA5CA8B6-9B9C-4994-A7A1-947B6C631BE7} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {10EDB994-47F8-43F7-AE96-F2EA63E9F90F} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {FD2FD708-1F6F-4B68-B141-C5778F0C19BB} - (no file)
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Program Files\Seagate\DiscWizard\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Seagate Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Seagate\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nView\nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [FileHippo.com] "C:\Program Files\filehippo.com\UpdateChecker.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-21-1214440339-1708537768-839522115-1007\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'UpdatusUser')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp psc 700 series) - 1.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 700 series\Bin\hpobrt07.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://asia.msi.com.tw
O15 - Trusted Zone: http://global.msi.com.tw
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {5727FF4C-EF4E-4d96-A96C-03AD91910448} (System Requirements Lab) - http://www.srtest.com/srl_bin/sysreqlab_ind.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase6886.cab
O16 - DPF: {6218F7B5-0D3A-48BA-AE4C-49DCFA63D400} (CSEQueryObject Object) - http://www.myheritage.dk/Genoogle/Components/ActiveX/SearchEngineQuery.dll
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6C269571-C6D7-4818-BCA4-32A035E8C884} - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su/ocx/15101/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC} - https://h20436.www2.hp.com/ediags/dex/secure/HPDEXAXO.cab
O16 - DPF: {72376E32-8AF2-473F-BE32-E5D0F39C865D} - http://www.cyberlink.com/prog/win7/js/UpdateAdvisor.cab
O16 - DPF: {73ECB3AA-4717-450C-A2AB-D00DAD9EE203} (GMNRev Class) - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection2.cab
O16 - DPF: {8167C273-DF59-4416-B647-C8BB2C7EE83E} (WebSDev Control) - http://liveupdate.msi.com.tw/autobios/LOnline/RELEASECAB/install.cab
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O16 - DPF: {B9F79165-A264-4C4A-A211-133A5E8D647F} - http://support.f-secure.com/enu/home/onlineservices/fshc/fscax.cab
O16 - DPF: {CF84DAC5-A4F5-419E-A0BA-C01FFD71112F} (SysInfo Class) - http://systemrequirementslab.com.s3.amazonaws.com/iduu/bin/srldetect_intel.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su/ocx/15109/CTPID.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: ArcSoft Connect Daemon (ACDaemon) -  - (no file)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: BbVHuJ - Unknown owner - (no file)
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: HauppaugeTVServer - Hauppauge Computer Works - C:\PROGRA~1\WinTV\HCWTVS~1.EXE
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Updatus\daemonu.exe
O23 - Service: Seagate Scheduler2 Service (SgtSch2Svc) - Seagate - C:\Program Files\Common Files\Seagate\Schedule2\schedul2.exe

--
End of file - 10447 bytes


Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
www.malwarebytes.org

Database version: 7322

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

30-07-2011 00:07:49
mbam-log-2011-07-30 (00-07-49).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 324848
Tid gået: 1 time(e), 1 minut(ter), 46 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)


CCleaner kørt, som anbefalet (et program, som bruges jævnligt og det samme gør sig gældende med malewarebytes) blot til venlig orientering.

eholmann
30. juli 2011 - 11:34 #19
Hmmm...

Og det er ALLE hjemmesider som IE (Internet Explorer) ikke kan finde ud af ?

IE - Funktioner - Internet indstil... - Advanceret - [Nulstil]
og/eller
IE - Funktioner - Internet indstil... - Advanceret - [Gendan advancerede indstil...]
Avatar billede eholmann Nybegynder
30. juli 2011 - 12:33 #20
Nej, det er bestemt ikke alle. Blot nogle få, herunder min netbank (log in).
Iøvrigt er Outlook nu også "død", så det ville være rigtig dejlig, hvis jeg kunne gendanne til et tidligere tidspunkt!
30. juli 2011 - 12:43 #21
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R3 - URLSearchHook: (no name) - {31c7d459-9cc3-44f2-9dca-fc11795309b4} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1C4AB6A5-595F-4e86-B15F-F93CCE2BBD48} - (no file)

O2 - BHO: QuickNet - {EA5CA8B6-9B9C-4994-A7A1-947B6C631BE7} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {10EDB994-47F8-43F7-AE96-F2EA63E9F90F} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {FD2FD708-1F6F-4B68-B141-C5778F0C19BB} - (no file)
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

Genstart normalt...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede eholmann Nybegynder
30. juli 2011 - 13:10 #22
Tak for hjælp så langt. Har gennemført ovennævnte #21 og PC kører, som før. Dvs. med de samme fejl:

Kan ikke søge (kun tomt vindue)
IE netbank log in
Hjælp og support kan ikke åbnes

venligst eholmann
30. juli 2011 - 13:25 #23
Hmmm... Skud ->

Gå i Start - [Kør] - [CMD]

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

og/eller

Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede eholmann Nybegynder
30. juli 2011 - 18:59 #24
Ovennævnte er nu forsøgt.

CHKDSK  C:  /F  /R  /V gik fint

Ved det næste punkt kørte det fint indtil systemet bad om CD2, hvorefter jeg fik beskeden :Forkert CD!

Hvad gør jeg nu?
30. juli 2011 - 19:35 #25
Hmmm - andre i denne tråd ?
30. juli 2011 - 20:00 #26
Set i anden tråd -> www.pcworld.dk/download/48/1391 ?
Avatar billede eholmann Nybegynder
30. juli 2011 - 20:31 #27
Inden jeg forsøger mig med WinSock XP 1.2 Fix vil jeg fortælle, at jeg har forsøg et fif, som jeg har gemt ved en tidligere lejlighed.

At rette Fp40ext.inf og Ims.inf til "Home", hvor der stod "Professiona".
Fiffet virkede ikke!

eholmann
Avatar billede eholmann Nybegynder
30. juli 2011 - 20:47 #28
Har nu forsøgt med winsock, men det har ikke hjulpet!
eholmann
Avatar billede eholmann Nybegynder
02. august 2011 - 14:09 #29
Hej. Der blev lidt roligt - sommervarmen?

Lige en status over mine problemer:

1: Søgefunktionen virker ikke (tomt box)

2: Kan åbne sider i IE, men kommer ikke videre. Eks. Microsoft  opdatering åbner, men kører ikke, som den normal gør.

3: Hjælp og support, herunder gendannelse kan ikke åbnes.

4: Nyhedsbreve rummer ofte et ell. flere links til en internetside. Når jeg forsøger dette åbnes siden godt nok, men med eks. vis denne besked:

"Hej, du har enten slået JavaScript fra eller bruger en gammel version af Adobes Flash-afspiller. Hent den nyeste version af Flash-afspilleren".
Begge punkter er imidlertid i orden.

Kan vi komme videre med disse opsummeringer vil jeg blive glad.

Mvh eholmann
02. august 2011 - 14:12 #30
(Hmmm... andre i denne tråd ?)
Avatar billede eholmann Nybegynder
02. august 2011 - 17:27 #31
Hej igen

Hvad mener du med: "(Hmmm... andre i denne tråd ?)"

Hjælp fra en anden? Lidt uklart for mig, men da jeg tidliger har fået hjælp i Spywarefri-forum skulle jeg måske forsøge mig der.

Dette er IKKE et surt opstød, men vel ment!

Mvh - eholmann
02. august 2011 - 17:33 #32
Der er altid nogle andre E. folk som også 'følger med' i en given tråd; de må gerne bidrage... jeg har pt. ikke mere ...
Avatar billede eholmann Nybegynder
02. august 2011 - 17:55 #33
Fint nok. Så må vi håbe på, der er andre, som vil hjælpe. Men tak så langt.

Mvh - eholmann

Nb.: Noget "imod" jeg rette henvendelse til "Spywarefri"?
02. august 2011 - 18:09 #34
Husk at henvise til denne tråd (fuld link navn) og modsat...
Avatar billede eholmann Nybegynder
02. august 2011 - 22:49 #35
Hej igen.

Til venlig orientering.

Jeg har nu oprettet følgende tråd:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/81969/

hos SPYWAREFRI.
Avatar billede eholmann Nybegynder
13. august 2011 - 09:51 #36
Mine problemer er bleve løst jvf. ovenstående link.

Tak for hjælpen. Tråden kan hermed lukkes.

Venligst - EHolmann
13. august 2011 - 10:47 #37
Du lægger selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Acccepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede eholmann Nybegynder
13. august 2011 - 11:28 #38
Jeg forsøger..........
Avatar billede eholmann Nybegynder
13. august 2011 - 11:28 #39
?
13. august 2011 - 11:50 #40
Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester