Avatar billede encorez Nybegynder
26. juli 2011 - 20:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defekt motherboard?

Hej
Jeg har netop købt et Gigabyte GA-Z&(MX-UD2H-B3 bundkort. Efter at have installeret W7, virker det fint inkl netværkskortet.

Men efter jeg i formiddags fik et indstikskort til firewire, som jeg installerede, kan jeg nu ikke længere få mit netværkskort til at virke, og jeg frygter det er brændt af :(

Det er simpelthen ikke længere i enhedshåndteringen. Og jeg har prøvet at slå det onboard LAN kort til og fra i BIOS, samt boote i fejlsikret tilstand, fjernet driver og installeret igen, samt jeg har installeret hele W7 helt forfra, men selv nu her ved en frisk geninstal, er netværkskortet ikke at finde.

Har I nogle gode råd?

Det ville godt være træls at skulle sende bundkortet retur, med den risiko at de vil sige at jeg selv har brændt det af.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. juli 2011 - 22:47 #1
Prøv om du i Bios kan ændre IRQ der er sikkert en konflikt mellem kortene.
Avatar billede encorez Nybegynder
26. juli 2011 - 22:57 #2
Men jeg har taget det ekstra indstikskort ud nu, bare for at få det oprindelige til at virke igen og det lykkes ikke.

Og jeg synes ikke jeg noget sted kan ændre IRQ på onboard tingene, men jeg vil lige kigge efter.

Selv med factory settings i BIOS, virker det ikke.
Avatar billede thov Forsker
26. juli 2011 - 23:50 #3
Fulgte der ikke en installationsCD med bundkortet ?

Hvis ja, så find den frem og start med at installere chipset driveren - derefter de øvrige drivere.
Avatar billede encorez Nybegynder
27. juli 2011 - 07:31 #4
Hej thov. Jeg har downloadet alle de nyeste drivere fra Gibabytes hjemmeside. Men når jeg installere LAN drivere, så siger den under installationen, at det ikke eksistere et netværkskort i maskinen, og derfor kan ikke installere driveren.
Det passer også sammen med at netværkskortet ikke er i enhedshåndteringen. Ikke engang som ukendt kort eller andet.
Avatar billede bobo_henriksen Nybegynder
27. juli 2011 - 12:15 #5
det tyder meget på  at du har brændt din pci socket af  prøv at sætte dit netkort i en anden socket vis det heller ikke virker  så    tyder det på dit netkort er brændt af
Avatar billede encorez Nybegynder
28. juli 2011 - 17:47 #6
det er onboard, så det bliver svært at skifte
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 19:29 #7
Et sidste forsøg. prøv at tage bios batteriet ud i et par minutter sæt det på plads igen indstil parametrene dato og klokkeslet sæt til optimal performance og hd ti 1´st boot tryk F10 og ok.
Avatar billede encorez Nybegynder
04. august 2011 - 22:13 #8
poko1, det hjalp desværre heller ikke.

Jeg har opgivet og har nu købt et netværkskort som indstikskort. Jeg kunne nok have sendt MB retur, men gad ikke besværet. Doven hund ja.

Læg et svar som tak for hjælpen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 22:56 #9
Jeg samler ikke:-)