Avatar billede svend-herlig Nybegynder
25. juli 2011 - 20:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Driver MSI Mybook MS-N011

Jeg er simpelthen på røven, min søster har den her lille hvide 10' maskine.

Det er en lille hvid maskine, og under den står:
Windows XP Home Edition ULCPC
MyBook

Notebook navnet er på kinesisk og det er model nummeret også, men ved siden af det kinesiske navn står der MS-N011  - og længere nede på bluetooth modulet står der MSI.

MSI har ikke nogen driver når jeg søger på deres hjemmeside udover en Bios opdatering, og ellers kan man jo hente deres "Live" som ikke er noget at prale med. For det første kræver det en internetforbindelse - og det er jo svært når man ikke har driverne til netkortet, og da jeg så fandt en ethernet adapter og fik den installeret kunne den alligevel ikke finde nogen driver til mig...

suk... hjælp?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 20:34 #1
Har du mulighed for at komme på nettet med den? Hvis så prøv med programmet slimdrivers gratis driver program, kræver blot du opretter en bruger og så er du igang :)
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 20:39 #2
søgte på msi.com efter det måske model nr eller hvad det er du har skrevet og fandt følgende 2 maskiner:

http://www.msi.com/product/nb/U100-Plus.html

http://www.msi.com/product/nb/U100.html

Håber min første løsning virker men ellers kan følgende 2 links måske hjælpe :)
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
25. juli 2011 - 23:02 #3
Det er den der ikke hedder plus tror jeg... men det er svært at sige, som sagt står oplysningerne på kinesisk. Men de to sidder har jeg også selv google'et mig til, der er jo bare ingen driver inde.

slimdrivers - er det helt forkert hvis jeg husker det som et sted med en del spam og trojaner? ikke at det kan ende med at være løsningen men...

og jo, jeg er på nettet med min Mac Air ethernet-usb adapter og en ninja driver til den.

Men kan du stå inde for slimdrivers og har du brugt det selv vælger jeg den løsning?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
25. juli 2011 - 23:09 #4
Jeg tror jeg har fundet kaninen selv nu, crome ville ikke rulle menuen ud under "download" og derfor blev jeg kun tilbudt "bios" som var den første på listen... alle driverne er der selvfølgelig alligevel efter lidt justering i crome.

Jeg beklager din brug af tid blueeyez - jeg nåede selv at bruge 3-4 timer på det her lorte projekt.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 09:58 #5
Har nu ikke taget mig så meget tid, men ja jeg har selv brugt slimdrivers med success og ved os andre har, nej der er ikke virus og jeg synes stadig du skal smide den på pcen og køre et tjek blot så du er sikker på at have de seneste drivere, jeg har kun mødt problemer med 1 graffikkort, men den pc er os rigtig gammel, men med den der burde det virke 100% ellers så har du jo det rette link os :)

Smider svar herfra da jeg anser problemet for at være løst og da jeg smed en del brugbare informationer samt rette links..
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
10. august 2011 - 15:11 #6
Problemet var ikke noget af det du sendte, men at crome ikke kunne vise menu strukturen... men du sendte rigtig nok linket, så jeg tildeler 1/3.

Dennis