Avatar billede puha Nybegynder
25. juli 2011 - 19:35 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Skype virker, men kan ikke surfe på nettet

Har et problem med computeren. Kan ikke komme på nettet. Hverken med IE eller firefox. Men skype køre optimalt.

Har prøvet ccleaner men uden held. Hvad kan jeg gøre?
25. juli 2011 - 20:48 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Er det sket 'pludseligt' ?

Trådløs / Kablet ?

Bærbar ? / Stationær ?

... ?
Avatar billede puha Nybegynder
25. juli 2011 - 21:35 #2
Det er windows xp. Det er trådløst net vi har og det er en bærbar-
25. juli 2011 - 21:56 #3
Er det sket 'pludseligt' ?

Hvis muligt - prøv med kablet ?

Andre PC'er på samme (trådløst)net ? Og de virker normalt ?

---

Har en mistanke - men flere oplysninger først!!!
Avatar billede puha Nybegynder
25. juli 2011 - 22:08 #4
ja. men der er ikke noget galt med netforbindelsen, for jeg kan sagtens få skype til at virke.
25. juli 2011 - 22:19 #5
Jo jo - det 'bekræfter' min mistanke!!!

Igen: Kommenter/svar på resten i #3
25. juli 2011 - 22:20 #6
Du får den med det samme ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...
Mht. omtalte Log filer - samme procedure - i modsat retning...
Avatar billede puha Nybegynder
25. juli 2011 - 23:39 #7
Har du været det hele igennem. HJT kommer med følgende:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:36:16, on 25-07-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lenovo\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\QSTART.SYS\config\DVMExportService.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\utility.exe
C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Lenovo\VeriFaceIII\PManage.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Hr.Thorin\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
F:\Ny mappe\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://dk.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EnergyUtility] C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\utility.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Energy Management] C:\Program Files\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Programmer\Realtek\Audio\Drivers\AzMixerSel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VeriFaceManager] C:\Programmer\Lenovo\VeriFaceIII\PManage.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: Dropbox.lnk = C:\Documents and Settings\Hr.Thorin\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Dropbox.lnk = C:\Documents and Settings\Hr.Thorin\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Documents and Settings\Hr.Thorin\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Lenovo\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Lenovo\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: PicNotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PicNotify.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\Lenovo\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: DeviceVM Meta Data Export Service (DvmMDES) - DeviceVM - C:\QSTART.SYS\config\DVMExportService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe

--
End of file - 10681 bytes
26. juli 2011 - 10:30 #8
... og loggen fra MalwareBytes ?
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
26. juli 2011 - 12:49 #9
Prøv eventuelt om det er din firewall som blokerer. Den plejer at være det første der skal tjekkes ;-)
Avatar billede puha Nybegynder
26. juli 2011 - 14:06 #10
kovboyjder: Har jeg prøvet. Virker ikke.

karise_larry: Her er loggen fra melwarebytes:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.42
Database version: 3296
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-07-25 (23-28-04).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 184001
Tid tilbagelagt: 56 minute(s), 37 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\System Volume Information\_restore{CD731D55-4D4D-4301-AE9F-169F4306E74F}\RP452\A0167099.exe (Rogue.RegistryEasy) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede puha Nybegynder
27. juli 2011 - 20:10 #11
HAvde en gammel version af melware. Hentede den nye og fik følgende log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
www.malwarebytes.org

Database version: 7035

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-07-27 (19-58-14).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 227607
Tid gået: 47 minut(ter), 30 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 2
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 1
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{35A5B43B-CB8A-49CA-A9F4-D3B308D2E3CC} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{35A5B43B-CB8A-49CA-A9F4-D3B308D2E3CC} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
c:\documents and settings\hr.thorin\application data\e-73473-3674-74335 (Backdoor.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
c:\documents and settings\hr.thorin\application data\win64bs.txt (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
27. juli 2011 - 20:38 #12
(Andre må gerne ta' over...)
Avatar billede Vandreren Novice
28. juli 2011 - 13:02 #13
Prøv at indtaste følgende i adressefeltet på en browser:
og tast enter.

(Det er IP-adressen til google.com).
Avatar billede puha Nybegynder
29. juli 2011 - 00:02 #14
Vandreren: Så kom den ind på google. Men hvordan ændre jeg det så, så jeg kan skrive en webadresse?
Avatar billede puha Nybegynder
29. juli 2011 - 00:04 #15
Men kan ikke søge eller noget. :(
30. juli 2011 - 13:40 #16
(Forsætter ved www.eksperten.dk/spm/944065 ...)
Avatar billede Vandreren Novice
05. august 2011 - 11:32 #17
Det er formentlig et DNS-relateret problem (men det får spørgeren jo kompetent hjælp til i det nye spørgsmål).

Jeg lægger et svar her, så dette spørgsmål kan blive afsluttet. :)
Avatar billede puha Nybegynder
15. august 2011 - 16:02 #18
Har løst problemet nu. Geninstallerede windows. Men vil gerne sige tak for hjælpen.
karise_larry: Hvis du lige smidder et svar ind, vil jeg gerne dele pointene ud ;)
15. august 2011 - 16:15 #19
Ping...
Avatar billede Matthias_P Nybegynder
17. januar 2012 - 20:11 #20
Jeg har lige haft samme problem,  jeg løste ved at gå ind på internet explorer, under internetindstillinger - avanceret.

Og så bare tryk nulstil..... mere skulle der ikke til ved mig.... håber i kan bruge det  :)