Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2011 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar genstarter konstant ved opstart

Hej

Følgende er en lidt længere tekst men det fordi jeg har prøvet at fejlrette selv men nået til et punkt jeg ikke ved hvad jeg mere skal gøre.

Jeg har en HP DV9500 bærbar der runder de 4 år ca og kører Vista.
Den er på det sidste begyndt at gå i blå skærm og genstarte. Dette gjorde den tilfældigt. Fejlen var "Video Graphic Card" fejl.

Jeg har så rengjort den m.m for jeg troede det evt. kunne være at den blev for varm. Det har hjulpet på varmen med at gøre den ren og den er ikke nær så varm som den har været før.

Problemt var der stadig, så jeg lavede en genisntallation til fabriksstandart på den via Recovery ting på HP maskinen. Nu starter den op, når til Windows loading og 2 sek efter genstarter den, så starter den igen og skriver at starten fejlende og jeg skal repaere startprocessen (Anbefales) den vælger jeg så og den går igang med at arbejde og tænke. Når den så har tænkt så afslutter den og genstarter og så når den til Windows Loading og så starter møllen forfra.

Det slog mig at det måske har noget at gøre med den oprindelig fejl med GFX måske bliver for varm eller er defekt, men jeg kan stå inde på Recovery skærmen (Som ligner lidt windows med baggrund og vinduer) i 2 timer og mere til uden den melder et pip om problemer. Bunden på bærbaren er ikke så varm som den har været.

Jeg har også prøvet at tjekke RAM ved at skifte rundt på dem og lade den kør med en af gangen for at se om det evt. er en ram fejl.. samt køret en mem test i bios. Stadig samme problem med genstart.
Jeg har tjekket HDD med chkdsk og den finder 0 fejl.
Jeg har kunne formatere C: via Recovery manager så den var total clean disk og så køre recovery igen. Stadig samme fejl.

Jeg har prøvet at smide en XP skive i og boote fra den, men den skriver der ikke er nogen HDD og jeg skal sætte en i. Jeg går ud fra det pga Bios indstillingen med HDD hvor man kan skifte imellem 2 indstillinger (Kan ikke huske hvad de præcis hedder). Men bios på HP bærbaren vil ikke lade mig skifte imellem dem, rent faktisk er bios på bærbaren meget "låst" i forhold til andre bærbar jeg har set og man har ikke mange valgmuligheder i den.

Så efter alt overstående ved jeg ikke rigtig hvad man skal gøre mere?

Min viden er opbrugt på det område nu og jeg har læst på nettet osv men uden at jeg har kunne finde en løsning.

Håber der er en der kan hjælpe med ideer eller erfaring :)
Avatar billede vasques Nybegynder
25. juli 2011 - 15:06 #1
Hey
Jeg er overbevist om at din HD har en del bad sectores som ikke står til at redde. Jeg vil forslå dig at købe en ny HD og installere dit OS på den. Efterfølgende kan du jo købe et eksternt cover til din gamle HD og efter du har trukket backup ud af den og formatteret den anvende den som en ekstern HD.
Held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2011 - 16:06 #2
Jeg har 2 HDD i den og har prøvet at bytte rundt på dem og det uden succes. Så skulle være mærkeligt at begge HDD har fået bad sectors.. Men en chkdsk sagde 0 fejl på begge af dem.
Men vil da gerne prøve igen.. Lige nu er jeg villig til at prøve alt :)
Avatar billede indernet Nybegynder
08. august 2011 - 11:36 #3
Jeg hægter mig lige på her, da jeg sidder med nøjagtig samme problem. Dog med en helt ny maskine, der kører med W7 pro 64-bit.

Vil bare lige sikre mig, at det ikke er noget, jeg selv kan gøre noget ved, før jeg smider den til rep.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2011 - 00:37 #4
Det vidste sig at bundkortet var brændt af :( så koster 3200 for bundkortet og så arbejdsløn.