Avatar billede hnteknik Novice
25. juli 2011 - 13:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Online POS kasseapparat

jeg har i en del år haft et kasseapparat kørende i forretninger baseret på en Access database. for 5 år siden overvejede jeg at lægge det online sammen med et bookingsystem, jeg har lavet i klassisk ASP med MS SQL bagved. dengang kunne jeg huske, at udfordringen var, at kalde bonprinteren direkte fra websiden.

Online POS er blevet aktuelt igen efter en af butikkerne har fået stjålet sine laptop og dermed også deres 'kasseapparat' som indtil videre havde fungeret udmærket (de glemte lige backup). jeg går ud fra, at det er blevet nemmere at skrive en bon ud fra et online system, da jeg ser, at printer producenten har lavet SDK til den aktuelle star100 bonprinter (http://www.starmicronics.com/Supports/developer.aspx).

Nu vil jeg prøve at lave en onlne POS app baseret på de erfaringer jeg har fra kasseapp'en i Access, men ASP.NET er vel det rette miljø til sådan en POS(Point Of Sale) app også hvis man vil have den til at køre fra en f.eks. IPAD (Jeg er erfaren ASP Classic(MS SQL  progger og har snuset til CSharp og Java for en del år siden , men har ikke fået taget 'the giant leap' endnu.

Er der nogen, som har erfaring med online POS apps. i Asp.NET ? og dermed udprintning fra nettet.
Avatar billede hnteknik Novice
09. august 2011 - 09:04 #1
Jeg lukker
Avatar billede luffefar Nybegynder
18. juli 2012 - 09:37 #2
Det lyder spændende, jeg er selv igang med at lave noget POS til access med screen toutch og kunne godt tænke mig at se det du har lavet.
Det kan måske hjælpe mig videre.

Hvis du ser denne, kontakt mig venligst på 21721726
MVH
Luffefar