Avatar billede blister09 Nybegynder
24. juli 2011 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logitech Z5500 skratten

Hej, har købt et logitech Z5500 anlæg og installeret det med surround sound og hele svineriet (:

Mit lydkort understøttede dog ikke 5.1 opsætning, så jeg købte et X-fi titanium som kostede spidsen af en jetjager.

Nu er alle højtalerne begyndt at skratte ved musikken. der er ikke kun tale om en. det er hele vejen rundt. Det kan ikke passe at alle kan gå i stykker på nødagtig samme tid!!

Hvad kan være galt her?

Der er to lydkort i min pc. et AMD HD Audio og det nye.. jeg slog det gamle til forleden, da jeg ikke helt fattede at sætte mit headset til. og så  så at begge lydkort var slået til.. Slog det så fra, men det lod ikke til at være løsningen. Nogle der kan komme med et bud? ledningerne sidder fint i.
Avatar billede Bauz Nybegynder
24. juli 2011 - 18:14 #1
Jeg har selv i min pc 2 lydkort en onbord og et extern, og de er begge slået til på samme tid, og lige meget hvad mener jeg det ikke burde give problemer.

jeg gætter på det har spillet ubeklagelig før, men har du rykket rundt på noget i rummet hvor efter det begyndte at skratte eller fået noget nyt ind

Jeg ku forestille mig der er noget støj der går i signalet.

Jeg er ret sikker på at dit anlæg ikke er gået i stykker
Avatar billede blister09 Nybegynder
24. juli 2011 - 18:21 #2
jeg har ikke rykket rundt på noget..

Lyden bliver forresten overført med optisk kabel.. :-)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. juli 2011 - 18:26 #3
Hej..

Prøv at "højre" klik med musen på "lyd-ikonet" (nederst til højre) og "afspilning enheder"
og så skal du trykke "en" gang på den lyd enhed (som du bruger til lydudgang til dit anlæg)
dernæst "egenskaber" + "avancerede"..

Her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem).

Eks. prøv at lave den om til (24 bit 48000 Hz)..
Avatar billede Bauz Nybegynder
24. juli 2011 - 18:33 #4
Har du prøvet at ha haft andre enheder sat til lydkortet for at se om der er støj der?

Ku godt se du ikke har haft Headset til, men ved ikke om du tilfældigvis har andre 5.1 enheder
Avatar billede blister09 Nybegynder
24. juli 2011 - 18:52 #5
Har fundet løsningen.. Det var simpelthen tossen som satte mit lydkort i som ikke havde skruet det fast!!! der sad halvt ude af computeren!

Klovn! (det var ikke mig :-D)

Men ellers tak fordi i gad bruge lidt tid på at hjælpe! :-)
Avatar billede Bauz Nybegynder
24. juli 2011 - 18:54 #6
Godt de så lykkedes :)